کامپیوتر

استفاده از پنل های OLED در سامسونگ و اپل

سامسونگ کار بر روی پانل های OLED با کیفیت بالاتر را آغاز کرده است که ممکن است به تبلت ها و لپتاپ های آینده این شرکت و همچنین آیپدهای اپل راه پیدا کنند

فناوری برتر دیجیتال به نقل از فون آرنا؛ پنل جدید OLED سری T نامیده می شود و این احتمال وجود دارد که سامسونگ برای اولین بار از آن، شاید در سال ۲۰۲۳، برای گلکسی تب و گلکسی بوک استفاده کند.

این شرکت ظاهرا امیدوار است که اپل این فناوری را برای اولین آیپد OLED که انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ وارد شود، دریافت کند. بعدها شاید در سال ۲۰۲۵ یا مدتی پس از آن، ممکن است ببینیم اپل آن را در مک بوک ها و آی مک ها نیز به کار می گیرد.

سامسونگ به احتمال زیاد تنها تامین کننده اولین آیپد OLED نخواهد بود. رقیب ال جی در حال حاضر پنل هایی با ساختار دو پشته ای می سازد، در اوایل سال جاری گزارش شد که شرکت چینی BOE که سال گذشته به عنوان تامین کننده صفحه نمایش برای آیفون ۱۳ تأیید شد، در حال آماده سازی یکی از کارخانه های خود برای ساخت صفحه نمایش OLED برای تبلت ها و کامپیوتر ها است.

پیش از این انتظار می رفت اپل در سال جاری یک آیپد ایر OLED منتشر کند، اما گزارش های بعدی حاکی از آن بود که آیپدهای ارزان تر به دلیل عملکرد و نگرانی های هزینه ای با همان پنل های ال سی دی خواهند بود.

ترجمه:مهتا حیدری

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا