تکنولوژی

گوگل در حال توسعه نسخه اختصاصی خود از AirTag Tracker اپل است

بر اساس یافته‌های اخیر میشال رحمان، افشاگر اندروید، گوگل در حال کار بر روی نسخه خود از ردیاب‌های AirTag اپل است. شواهد نشان می دهد که جفت سریع گوگل در حال آماده شدن برای افزودن پشتیبانی برای نوع محصول برچسب مکان یاب جدید است و این شرکت در حال کار بر روی شبکه ردیابی توزیع شده ای است که اپل برای AirTag ها استفاده می کند. این محصول جدید ممکن است دارای برند شبکه Finder باشد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این دستگاه ردیابی جدید با اسم رمز «grogu»، «groguaudio» یا «GR10» است و از BLE و UWB پشتیبانی می‌کند. دارای یک اسپیکر داخلی کوچک است و در رنگ های مختلف موجود است. با این حال، اطلاعاتی در مورد طراحی و ویژگی های دستگاه وجود ندارد. تیم Nest گوگل روی این دستگاه کار کرده است، اما مشخص نیست که شرکت قصد دارد با آن چه کند. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که این دستگاه در نیمه اول سال عرضه می‌شود، اما می‌تواند همزمان با عرضه پیکسل 8 باشد.

AirTag ها موفقیت بزرگی برای اپل بوده است، اما این شرکت با مشکلات حفظ حریم خصوصی با دستگاه مواجه شده است. ممکن است Google برای در نظر گرفتن سناریوهای احتمالی و توسعه محافظت‌هایی برای نسخه ردیاب خود به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. بر این اساس می توان گفت که گوگل برای جلوگیری از مشکلات مشابه روی اقدامات امنیتی کار خواهد کرد.

گوگل در حال توسعه نسخه اختصاصی خود از AirTag Tracker اپل است

در پایان، شایعه شده است که گوگل در حال کار بر روی ردیاب مشابه AirTags اپل است، اما هنوز تایید نشده است. این دستگاه با نام رمز grogu از BLE و UWB پشتیبانی می کند. تاریخ انتشار نامشخص است، اما احتمالاً در نیمه اول سال یا همزمان با عرضه Pixel 8. ممکن است Google بخواهد قبل از عرضه یک دستگاه، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را در نظر بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا