موبایل

آیفون 14 و گلکسی Z Fold 4 در یک فناوری جدید سامسونگ مشترک خواهند بود

سامسونگ در حال آماده شدن برای راه اندازی دو نوآوری نمایش OLED برای محصولات خود و اپل است و اولی به محض امسال در دستگاه های خرده فروشی در دسترس خواهد بود. در حال حاضر صفحه نمایش Galaxy S22 Ultra از نسل مواد قدیمی M11 OLED استفاده می کند که در صفحه نمایش S21 Ultra قرار دارد.

به نظر می رسد جدیدترین تولید مواد نمایش M12 OLED سامسونگ برای گوشی هایی که در نیمه دوم سال خواهند رسید نگهداری می شود. فناوری برتر دیجیتال به نقل از فون آرنا؛ انتظار می رود گلکسی تاشو Z Fold 4 و Z Flip 4 اولین گوشی های سامسونگ باشند که نمایشگر جدید را خواهند داشت، در حالی که سری آیفون ۱۴ اولین گوشی های اپل با این فناوری خواهد بود.

سامسونگ قرار بود یک صفحه نمایش OLED ۱۰٫۸۶ را توسعه دهد تا سال آینده در یک آی پد مورد استفاده قرار گیرد، اما اپل نتایج را با پنل OLED تک پشته ای که سامسونگ پیشنهاد کرد دوست نداشت، پس این مشارکت از بین رفت. از سوی دیگر انتظار می رود ال جی که در حال حاضر بر روش OLED دو پشته تسلط داشته است، چنین صفحه هایی را برای یک آیپد OLED 12.9 اینچی و یک آیپد OLED 11.0 اینچی که قرار است در سال 2024 منتشر شود، عرضه کند.

همچنین گفته می شود اپل در فکر ارتقا صفحه نمایش مک و آی مک خود به OLED نیز هست و آنها چرخه زندگی طولانی تری از آیفون معمولی خواهد داشت.

هر دو سامسونگ و ال جی هم اکنون در حال کار بر روی نمایشگرهای OLED دو پشته ای برای تبلت ها و لپتاپ های آینده هستند. با این حال سامسونگ به احتمال زیاد نمایشگرهای OLED سری T دو پشته ای را در خانواده های Tab S و Galaxy Book خود برای اولین بار حدود یک سال قبل از استفاده اپل از چنین پنل هایی، منتشر خواهد کرد.

ترجمه:مهتا حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا