موبایل

اپل تولید سری آیفون ۱۴ را به طور هم‌زمان در هند و چین آغاز می‌کند

شرکت «فاکسان» به عنوان شریک اصلی اپل، گوشی‌های این شرکت را در کشورهایی نظیر برزیل و هند تولید می‌کند. با این حال مهم‌ترین خط تولید این شرکت برای گوشی‌های آیفون در چین قرار دارد. اما این بار به نظر می‌رسد اپل تولید گوشی‌های سری آیفون ۱۴ را به‌طور هم‌زمان در هند و چین آغاز کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این گزارش جدید از سوی تحلیلگر معتبر و با سابقه‌ی محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» منتشر شده است و بر همین اساس، حداقل یکی از مدل‌های جدید سری آیفون ۱۴ هم‌زمان در چین و هند تولید خواهد شد. اگر این خبر صحت داشته باشد، این اولین باری است که تولید سری جدید گوشی‌های آیفون هم‌زمان با چین در کشور دیگری نیز آغاز می‌شود.

همانطور که آقای کو در توییت جدید خود اشاره کرده، در شرایط عادی آغاز تولید سری آیفون جدید در خارج از چین معمولا چند ماه طول می‌کشد. به عنوان مثال، فاکسان مونتاژ آیفون ۱۳ را در آوریل امسال در هند آغاز کرد، در حالی که تولید آن در برزیل چند هفته بعد شروع شد. البته به این نکته هم باید اشاره کنیم که تولید آیفون در کشورهای دیگر با هدف تأمین تقاضای جهانی این گوشی‌های هوشمند نیست، بلکه صرفا برای تأمین نیاز بازارهای داخلی است.

طبق گزارش این تحلیلگر مطرح حوزه‌ی فناوری، تولید آیفون ۱۴ در هند حداقل در کوتاه مدت باعث نخواهد شد تا مشکلات تولید در چین کاهش پیدا کند، اما همچنان نقطه‌ی عطف مهمی برای غول فناوری آمریکایی در زمینه‌ی گسترش تولید آیفون به کشورهای دیگر به شمار می‌آید. آقای کو تاکید می‌کند که تصمیم اپل برای تسریع تولید آیفون ۱۴ در هند به دلیل تاثیرات ژئوپلیتیکی حاکم بر زنجیره‌ی تأمین این شرکت است.

جدیدترین خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که اپل پس از سفر جنجالی «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به تأمین کنندگان خود در مورد انتقام احتمالی دولت چین از ایالات متحده آمریکا هشدار داده است. پلوسی با برخی از تأمین‌کنندگان اپل نظیر شرکت تراشه‌سازی TSMC و شرکت تایوانی مونتاژکننده آیفون یعنی پگاترون جلساتی داشت. از آن زمان، شایعاتی مبنی بر مسدود کردن محموله‌های این شرکت‌ها توسط چین مطرح شده است.

در این میان، گفته می‌‌شود که تولید سری آیفون ۱۴ نیز به دلیل کمبود قطعات و برخی مشکلات جزئی کیفیت با تاخیر مواجه شده است. پیش‌تر آقای کو در گزارشی اعلام کرد که اپل با مشکلات کنترل کیفیت در لنز دوربین پشتی آیفون ۱۴ دست و پنجه نرم می‌کند که باعث ترک خوردن برخی از لنزهای این گوشی هوشمند شده است. این موضوع باعث شد که اپل سفارشات دوربین آیفون ۱۴ را به یک تأمین‌‌کننده‌ی دیگر واگذار کند تا این موضوع نتواند به برنامه‌های عرضه‌ی این محصولات در اواخر پاییز امسال لطمه بزند.

با افزایش تولید آیفون در هند و احتمالاً در برزیل، اپل ممکن است بتواند به آرامی اتکای خود به چین را کاهش دهد؛ اگرچه دستیابی به این امر بسیار دشوار خواهد بود. انتظارات فروش از اپل برای سری آیفون ۱۴، مطابق با چیزی است که تحلیلگران بازار در این مورد پیش‌بینی می‌کنند. در همین زمینه، اکثر تحلیلگران فعال در حوزه‌ی فناوری معتقدند که اگر اقتصادهای بزرگ وارد رکود اقتصادی شوند، نسل بعدی آیفون‌های اپل می‌توانند در سطح جهانی صنعت گوشی‌های هوشمند بهترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذارند.

با وجود اینکه بازار گوشی‌های هوشمند با کاهش تقاضای نسبی روبرو شده، اما اپل نتایج درخشانی را در مقوله‌ی فروش گوشی‌های هوشمندش به دست آورده و این موضوع را می‌توان از افزایش تقاضا برای سری آیفون ۱۳ نسبت به ماه‌های قبلی به خوبی درک کرد. همچنین خبرهای متعددی در مورد افزایش قیمت سری آیفون ۱۴ در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده که ظاهراً مدل‌های این سری به جز مدل آیفون ۱۴ با افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. باید دید در آینده چه اخبار دیگری در مورد گوشی‌های جدید اپل منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا