تکنولوژی

استفاده از پرینتر سه بعدی برای تولید باتری در اندازه و شکل های مختلف

ساکو، یک استارتاپ نوآور که دفتر مرکزی آن در سیلیکون ولی قرار دارد، یک چاپگر سه بعدی متحول کننده بازی را معرفی کرده است که این پتانسیل را دارد که تولید باتری را همانطور که می شناسیم تغییر دهد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ با استفاده از قابلیت‌های چاپگر، این شرکت می‌تواند باتری‌های حالت جامد ایجاد کند که می‌توانند در هر شکل یا اندازه‌ای مناسب باشند. از تلفن‌های هوشمند گرفته تا لوازم خانگی و دوچرخه‌های الکترونیکی، این باتری‌ها می‌توانند طیف وسیعی از دستگاه‌ها را تغذیه کنند و کارآمدتر و مقرون به صرفه‌تر شوند.

به طور سنتی، تولید باتری شامل لمینیت و روی هم چیدن ورق‌های مواد است که سپس به شکل استوانه یا اشکال دیگر در می‌آیند. با این حال، این روش برای مواد جامدی که به راحتی می توانند شکسته شوند، امکان پذیر نیست. چاپگر سه بعدی ساکو از پودر برای حفظ لایه های نازک و اطمینان از عملکرد مطلوب استفاده می کند. فناوری پشت پرینتر در MIT توسعه یافته است و ضایعات مواد را به حداقل می رساند و آن را مقرون به صرفه می کند.

چاپگر سه بعدی ساکو نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه از نظر فضا نیز کارآمد است و برای تولید 100 مگاوات ساعت باتری در سال تنها به 400 فوت مربع نیاز دارد. در مقابل، ماشین آلات قدیمی 16000 فوت مربع اشغال می کنند و تنها 2.5 مگاوات ساعت تولید می کنند. انتظار می رود افزایش کارایی چاپگر سه بعدی ساکو هزینه های تولید باتری را تا حدود 50 درصد کاهش دهد.

استفاده از پرینتر سه بعدی برای تولید باتری در اندازه و شکل های مختلف

این شرکت در حال حاضر با مشتریان صنعت هوانوردی برای توسعه باتری های هواپیما در اشکال سفارشی برای مدیریت گرما کار می کند. همچنین توانایی چاپگر را در تولید باتری های کاربردی با استفاده از مواد و طرح های مختلف نشان داده است و ادعا می کند که اولین شرکت در جهان است که این کار را انجام می دهد. توسعه تجهیزات تولید مرحله بعدی شرکت قبل از اینکه مجوز فناوری را به مشتریان در باتری، خودرو و سایر بخش ها بدهد، است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا