تکنولوژی

متا مدل جدید هوش مصنوعی به نام LLaMA را معرفی کرد

متا در پی موفقیت شکل ویروسی OpenAI با ChatGPT چت جی پی تی، مدل هوش مصنوعی مولد خود را به نام “LLaMA” منتشر می کند تا تحقیقات را به سمت آنچه که آن را “زمینه ای مهم و در حال تغییر سریع” می خواند، منتشر کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از  بیزینس اینسایدر؛ این شرکت رسانه های اجتماعی گفت که تحقیقات بیشتر می تواند به حل مشکلاتی مانند “سوگیری، سمیت و پتانسیل تولید اطلاعات نادرست” که ابزارهای هوش مصنوعی مولد می توانند ایجاد کنند، کمک کند.

مدیر ارشد فناوری OpenAI به مشکلات ابزار تاج جواهر خود اذعان کرد و در مصاحبه ای در این ماه به تایم گفت که ChatGPT چت جی پی تی “ممکن است حقایقی را بسازد.” در همین حال، مایکروسافت قبلاً به Insider گفته بود که چت ربات بینگ آن که از فناوری OpenAI پشتیبانی می‌کند، ممکن است در مرحله اولیه عرضه خود در این ماه اشتباه کند، که با آنچه برخی از کاربران به عنوان واکنش‌های گاه عجیب، نادرست و جنگ‌جویانه بینگ توصیف کردند مشخص شد.

متا روز جمعه گفت که “هنوز تحقیقات بیشتری برای رسیدگی به خطرات سوگیری، نظرات سمی و توهمات در مدل های زبانی بزرگ باید انجام شود.”

مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت روز جمعه در پستی در فیسبوک گفت که مدل هوش مصنوعی این شرکت که مخفف “مدل متا AI مدل زبان بزرگ” است، برای محققان طراحی شده است.

او در این پست با استفاده از مخفف “LLMs” برای اشاره به زبان بزرگ نوشت: “LLM ها در تولید متن، گفتگو، خلاصه کردن مطالب نوشتاری و کارهای پیچیده تر مانند حل قضایای ریاضی یا پیش بینی ساختارهای پروتئینی نویدهای زیادی نشان داده اند.” مدل ها.

او نوشت: متا به این مدل باز تحقیق متعهد است و ما مدل جدید خود را در دسترس جامعه تحقیقاتی هوش مصنوعی قرار خواهیم داد.

این شرکت به محبوبیت ابزارهای هوش مصنوعی مولد بدون اشاره به نام اشاره کرد و گفت که مدل آن می‌تواند به باز کردن ابزارهایی برای مطالعه و توسعه چنین فناوری کمک کند، که می‌تواند به قدرت محاسباتی قابل توجهی برای آموزش نیاز داشته باشد.

متا در یک پست وبلاگی نوشت: «مدل‌های کوچکتر و کارآمدتر مانند LLaMA، دیگران را در جامعه تحقیقاتی که به مقادیر زیادی زیرساخت دسترسی ندارند، قادر می‌سازد تا این مدل‌ها را مطالعه کنند و دسترسی بیشتر به این حوزه مهم و سریع در حال تغییر را دموکراتیک‌تر کنند.»

به نوبه خود، گوگل همچنان در حال آزمایش ربات هوش مصنوعی Bard خود است تا بتواند آن را برای کاربران باز کند. کارشناسان فناوری می گویند که پذیرش چنین فناوری توسط Big Tech می تواند نشان دهنده تغییر به سمت ربات های چت باشد که به طور بالقوه در سراسر اینترنت ظاهر می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا