تکنولوژی

استفاده از فناوری پرسرعت هوش مصنوعی برای ساخت ابررایانه

شرکت انویدیا دیروز تراشه‌ها و فناوری‌های جدیدی را معرفی کرد که به گفته این شرکت سرعت محاسبه الگوریتم‌های پیچیده‌تر هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، این شرکت تراشه‌های گرافیکی جدید مجهز به هوش مصنوعی تولید کرده که ساخت ابررایانه‌های قدرتمندتر را ممکن می‌کند. تراشه H100 و یک تراشه پردازشی جدید به نام Grace CPU Superchip، بر اساس فناوری شرکت انگلیسی‌ای آر ام تولید شده است.

این اولین تراشه مبتنی بر فناوری شرکت ای ار ام تولیدی انویدیا است که پس از لغو خرید این شرکت انگلیسی توسط ان ویدیا تولید شده است. انویدیا همچنین از ابرکامپیوتر جدید خود به نام Eos رونمایی کرد که به گفته او سریع‌ترین سیستم هوش مصنوعی جهان است و در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

جنسن هوانگ، مدیر اجرایی انویدیا در کنفرانس آنلاین توسعه دهندگان هوش مصنوعی انویدیا، گفت: «مراکز داده در حال تبدیل شدن به کارخانه‌های هوش مصنوعی هستند و کوه‌هایی از داده‌ها را پردازش و پالایش می‌کنند تا اطلاعات تولید کنند.»

باب او دانل تحلیلگر ارشد شرکت TECHnalysis Research معتقد است ان ویدیا در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی تر برای اینتل و ای ام دی در بازارهای مراکز داده و رایانش ابری است.

با این حال، ولاد گالبوف، رئیس مرکز تحقیقات ابری و مرکز داده در شرکت تحقیقاتی امدیا گفت نگرانی‌هایی در مورد میزان مصرف انرژی تراشه H100 دارد و همین ممکن است جذابیت این پردازنده را کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا