فناوری اطلاعات

استعفای گسترده کارمندان توئیتر دفاتر این شرکت را به تعطیلی کشاند

توییتر امروز به صورت رسمی به کاربران خود اعلام کرد که دفاتر این شرکت تا روز دوشنبه هفته آینده و تاریخ 21 نوامبر (30 آبان) تعطیل است و کارمندان حق ورود به آن را ندارند. اگرچه در اطلاعیه توییتر دلیل تعطیلی این شرکت اعلام نشده اما گفته می‌شود استعفای گسترده و دسته جمعی کاربران سبب این اتفاق شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ چند روز پیش بود که ایلان ماسک مدیرعامل جدید توییتر با انتشار ایمیلی برای کاربران این شرکت به آن‌ها اعلام کرد که کارمندان باید سخت کوش باشند و در «ساعت‌های طولانی با شدت بالا» فعالیت داشته باشند. در بخش دیگری از این ایمیل به کاربران اعلام شده بود که اگر با این شرایط مشکلی ندارند و می‌توانند آن را بپذیرند تا 36 ساعت آینده با تایید این ایمیل آن را اعلام کنند وگرنه باید این شرکت را ترک کرده و استعفا دهند.

اکنون با گذشت چند ساعت از این فرصت تعیین شده توسط ایلان ماسک به نظر می‌رسد بسیاری از کارمندان توییتر تصمیم گرفته‌اند که استعفا داده و این شرکت را ترک کنند. روزنامه New York Times امروز در گزارش خود به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که صدها کارمند این شرکت تصمیم گرفته‌اند به اولتیماتوم ایلان ماسک نظر منفی دهند و ضمن رد کردن شرایط جدید، این شرکت آن را ترک کنند. این روزنامه اعلام کرده است که انتظار می‌رود روند استعفای کارمندان در طی روزها و ساعات آینده همچنان ادامه پیدا کند.

سایت Verge نیز در گزارشی اعلام کرد که در ساعات اخیر صدها کارمند توییتر با ارسال پیام‌ها و اموجی‌های خداحافظی استعفای رسمی خود را به این شرکت اعلام و عنوان کرده‌اند که به اولتیماتوم ایلان ماسک پاسخ منفی داده‌اند. رویتزز نیز نوشته است که صدها کارمند توییتر با عضویت در یک گروه خصوصی با عنوان «اخراج داوطلبانه» در سایت Slack اعلام کرده‌اند که این شرکت را ترک خواهند کرد.

بخشی از کارمندان و مدیران سابق توییتر نیز با انتشار توییت‌هایی اعلام کرده اند که چیزی در حدود 74 تا 90 درصد از کارمندان حال حاضر این شرکت تصمیم گرفته‌اند توییتر را ترک کنند و قصد ندارند در ساعات طولانی با شدت بالا کار کنند. یکی از کارمندان این شرکت نیز در مصاحبه‌ای با بی ‌بی سی اعلام کرد که انتظار می‌رود کمتر از 2000 کارمند شرایط جدید ایلان ماسک را بپذیرند و در این شرکت باقی بمانند.

ایلان ماسک نیز ساعاتی پس از انتشار این گزارش‌ها در پاسخ به یکی از کاربران اعلام کرد «بهترین مردم (کارمندان) می‌مانند». وی همچنین اعلام کرد که بابت اتفاقات اخیر خیلی تعجب زده نشده است.

به نظر می‌رسد استعفای گسترده و دسته‌ جمعی کارمندان توییتر جدی است؛ چرا که این شرکت امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که درب‌های این شرکت تا روز 21 نوامبر (30 آبان) به روی همه کارمندان بسته است و هیچ کس نمی‌تواند در این روزها وارد این شرکت شود. رویترز همچنین گزارش داده است که نیروی امنیتی و نگهبانان دفاتر توییتر نیز هم اکنون مشغول خارج کردن تمامی کارمندان از ساختمان‌ها هستند.

تا پیش از اعلام این اولتیماتوم از سوی ایلان ماسک توییتر چیزی در حدود 2900 کارمند داشت. باید دید ظرف چند ساعت آینده و با به پایان رسیدن فرصت اعلام شده توسط ایلان ماسک چه اتفاقی رخ می‌دهد و چه میزان از این کاربران شرایط سخت وضع شده توسط او را می‌پذیرند. تا چندی پیش و قبل از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این شرکت چیزی در حدود 7500 کارمند داشت که بلافاصله پس از نهایی شدن مراحل خرید، بیش از نیمی از آن‌ها از این شرکت اخراج شدند.

ایلان ماسک در تلاش است با ایجاد ساختاری جدید در توییتر وضعیت آن را از نظر مالی بهبود ببخشد. پس از اخراج تعداد قابل توجهی از کاربران به منظور کاهش سطح حقوق‌های پرداختی، این شرکت در هفته‌های اخیر طرح تایید کاربران با استفاده از نشان‌های تیک آبی رنگ را راه‌اندازی کرد که آن هم با حاشیه‌های فراوانی همراه شد و مشکلاتی را برای این شرکت ایجاد کرد. ایلان ماسک همچنین چندی پیش امکان دورکاری کاربران را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا