موبایل

آیفون ۱۲ تمام این مدت قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس را داشته است!

همان‌گونه که در خبر‌ها خوانده‌اید اپل در روز‌های گذشته از یک پک باتری مگ‌سیف برای تمامی مدل‌های آیفون ۱۲ رونمایی کرده است. بعد از رخ دادن این اتفاق و رونمایی از این پک باتری، شاهد تأیید وجود قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس در آیفون‌های ۱۲ هستیم که با وجود منتشر شدن شایعه‌های مختلف درباره‌ی آن، اپل از آن هیچ صحبتی نکرده بود و هیچ وقت هم شاهد استفاده از آن در محصولات این شرکت نبوده‌ایم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ اپل درباره‌ی این پک باتری مگ‌سیف می‌گوید زمانی که آن را به آیفونی متصل کنید که در حال شارژ شدن با استفاده از کابل لایتنینگ است، آیفون می‌تواند که این پک باتری را به صورت بی‌سیم شارژ کند. همین جمله نشان می‌دهد که آیفون‌های ۱۲ می‌توانند به صورت بی‌سیم لوازم جانبی دیگر را شارژ کنند.

تا قبل از رونمایی از این پک باتری مگ‌سیف توسط اپل، شایعه‌های مختلفی درباره‌ی وجود ویژگی شارژ بی‌سیم معکوس در آیفون‌های ۱۲ و آیفون‌های ۱۱ مطرح شده بود. با این وجود اپل هیچ وقت از وجود این فناوری در این آیفون‌ها صحبتی نکرده بود. البته به نظر می‌رسد که استفاده از این ویژگی تنها به شارژ کردن بی‌سیم پک باتری مگ‌سیف هم محدود شده است.

برای فعال کردن قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس باید کاربران بعد از متصل کردن پک باتری مگ‌سیف به پشت آیفون، گوشی خود را با سیم به شارژر متصل کنند. با وجود اینکه این قابلیت تنها به شارژ کردن پک باتری مگ‌سیف محدود شده است، ولی رخ دادن این اتفاق نشان دهنده‌ی این موضوع است که اپل در حال گام برداشتن در جهت درستی است و ممکن است که شاهد گسترش این قابلیت در آینده هم باشیم.

مگ‌سیف

با توجه به این موضوع و شارژ شدن بی‌سیم معکوس پک باتری مگ‌سیف توسط آیفون، می‌توان گفت که این امکان وجود دارد که آیفون‌های ۱۲ بتواند ایرپادز و ایرپادز پرو هم به صورت بی‌سیم شارژ کند، اما اپل فعلا این قابلیت را برای این منظور فعال نکرده است.

اپل همچنین می‌گوید که کاربران می‌تواند از ویژگی شاژر بی‌سیم معکوس در زمانی که آیفون به سیم شارژر متصل است، مانند زمان‌های استفاده از قابلیت CarPlay، برای شارژ کردن هم‌زمان آیفون و پک باتری مگ‌سیف استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا