فناوری اطلاعات

گوگل مانع خودکشی نوجوانان می‌شود

البرز فاوا نیوز، به تازگی تلاش گوگل در پیشگیری از خودکشی الگوریتمی برای نوجوانانی که در فضای مجازی درخواست کمک می‌کنند، هدفمندتر شده است. این هوش مصنوعی با استفاده از گفت‌وگوی اولیه جوانان با مشاوران و ارزیابی خطری که مشاوران بعد از صحبت با آنها ارائه می‌دهند، آموزش می‌بیند. ایده این است که این هوش مصنوعی بتواند با مقایسه نحوه پاسخ‌های اولیه با خطر نهایی، به نحوی آموزش ببیند که خطر خودکشی را بر اساس اولین پاسخ، پیش‌بینی کند.

این غول فناوری در ماه میلادی مه (اردیبهشت – خرداد) ۱.۵ میلون دلار به شرکت Trevor که یک شرکت غیر انتفاعی مستقر در کالیفرنیا است، برای پروژه تکمیل هوش مصنوعی به منظور پیشگیری از خطر خودکشی در میان نوجوانان اعطا کرد. این شرکت غیر انتفاعی از طریق یک خط تلفن، یک سرویس پیام کوتاه و پلتفرم ارسال فوری پیام‌، به نوجوانان در معرض خودکشی مشاوره می‌دهد. اکنون محققان این پروژه می‌خواهند که با استفاده از فراگیری ماشینی برای ارزیابی خودکار خطر خودکشی، مشاوره‌های تلفنی و پیام کوتاه این شرکت را تقویت کنند.

جان کالری مدیر این فناوری در پروژه Trevor گفت: به اعتقاد ما اگر بتوان این مدل را بر اساس چند پیام اول مشاوره و ارزیابی خطر آموزش داد، در آن صورت این هوش مصنوعی می‌تواند مسائل بسیاری را دریابد که انسان قادر به کشف آنها نیست و می‌تواند بالقوه به ما کمک کند تا اطلاعاتی بیشتری در مورد آنها به دست آوریم و مشاوران به صورت هدفمند به ارائه مشاوره خود ادامه دهند.

الگوریم‌ها پتانسیل باورنکردنی برای شناخت الگوهای غیرقابل رویت دارند اما لازمه یک دروازه‌بان خوب این است که در صورت مشاهده یک مسئله نادرست بتواند به موقع اقدام و مداخله کند.

در نهایت محققان این شرکت غیرانتفاعی می‌خواهند که به یک سیستم هوش مصنوعی دست یابند که با اسکن چند پیام ابتدایی در یک گفت‌وگو بتواند منابع مورد نیاز جوانان را پیش‌بینی کرده و به آنها کمک کنند؛ آنها امیدوارند که در بلندمدت این هوش مصنوعی به نحوی تکامل یاید که با اسکن چند پیام اولیه بتواند الگوها را در یک فراداده شناسایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا