موبایل

آیا گوشی های اپل نسبت به رقبای اندرویدی ارزشمندتر هستند؟

ارزش یک محصول به قیمت مناسب و ارزان بودن آن نیست بلکه به کیفیت محصولی است که شما در ازای هزینه ای که پرداخت می کنید، بدست می آورید.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا،  اگرچه محصولات اپل مطمئناً گران هستند، اما ارزش آنها در بلندمدت نسبت به محصولات ویندوزی و اندرویدی مشخص می شود.

اگر همچنان به قیمت بالای محصولات اپل در ازای محصولی که دریافت می کنید اعتراض دارید، ما در این متن قصد داریم به بررسی و تحلیل این مسئله در بین محصولات اپل بپردازیم.

آیا ارزش محصولات اپل از هم رده های آن در دیگر برندها بالاتر است؟

اینکه محصولات اپل به نسبت قیمت بالایی دارند را نمی توان انکار کرد اما مسئله ی اصلی اینجاست که آیا قیمت محصولات اپل از بهترین کامپیوترهای ویندوزی یا بهترین گوشی های هوشمند اندرویدی بالاتر است؟ نکته بعدی که وجود دارد این است که اپل به دنبال این نیست که با محصولات ارزان قیمت تر رقابت کند.

همه کروم بوکهای ۲۵۰ دلاری و گوشی های اندرویدی که می توانند یک انتخاب و جایگزین مناسب برای محصولات اپل باشند را می شناسند. اما این نکته را در نظر بگیرید که محصولات کمپانی اپل به راحتی قابل مقایسه با محصولات دیگر نیستند.

برای بررسی بهتر بیایید قیمت گوشی های آیفون را در نظر بگیریم که محبوب ترین محصول اپل است. آیفون ۱۲ را با سایر محصولاتی که توسط رقبای اپل ارائه می شود، مقایسه کنیم.

برای مثال گوشی سامسونگ Galaxy S۲۰ هم رده و با حافظه مشابه که تفاوت قیمتی زیادی ندارند. این تفاوت قیمتی نسبتا ناچیز است اما نکته ی قابل توجه این است که قیمت یک گوشی کاملاً پیشرفته ی اپل یا سامسونگ، اساساً یکسان است. سامسونگ مطمئناً تلفن های ارزان تری دارد اما اینها گوشی هایی نیستند که به طور مستقیم بتوانند با آیفون رقابت کنند.

محصولات اپل در طی سال های اخیر همچنان ارزش و اعتبار خود را حفظ کرده اند

با اینکه ما ادعا می کنیم، محصولات اپل قیمت بالاتری نسبت به سایر رقبا در هنگام خرید محصولات جدید ندارند، با این حال وقتی محصولات اپل را به صورت دست دوم خریداری می کنید قیمت نسبتا بیشتری نسبت به محصولات دست دوم مشابه دارد.

اگر از خریداران محصولات قدیمی اپل هستید این مسئله ممکن است کمی دردناک باشد، اما اگر مالک محصولات قدیمی اپل هستید و قصد دارید آن را بفروشید، این مسئله یک پیروزی بزرگ برای شماست.

iPhone ۶S و Samsung Galaxy S۶ ظرف چند ماه با اندک فاصله ای نسبت به یکدیگر در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شدند. در زمان عرضه، یک آیفون ۶S ۶۴ گیگابایتی ۷۴۹ دلار قیمت داشت. این در حالی است که Galaxy S۶  ۶۴ گیگابایتی قمیتی بین ۷۰۰ تا ۷۸۵ دلار قیمت داشت.

پس از خرید این محصولات در سال ۲۰۱۵، سه سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۸ می توانستید آیفون ۶S ۶۴ گیگابایتی خود را با قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار بفروشید در حالی که Galaxy S۶ را با قیمت ۱۷۹ دلار می توانید به فروش برسانید.

آیا گوشی های اپل نسبت به رقبای اندرویدی ارزشمندتر هستند؟

حتی در ماه اکتبر ۲۰۱۷ گوشی آیفون ۶S دست دو با قیمت ۳۵۰ دلار به فروش میرسید و این در حالی بود که گلگسی ۶S به با قیمت ۱۸۰ دلار فروخته می شود. در ایران هم همین روند اتفاق می افتد. و محصولات دست دوم اپل طرفداران بیشتری نسبت به سایر برندها دارند و درنتیجه قیمت دست دوم آنها نیز بالاتر است.

در همه این داده ها کاملاً واضح است دو سال و نیم پس از عرضه این محصولات، ارزش آیفون به طور قابل توجهی بیشتر از مدل معادل گلکسی است. دوام بالا و نیاز کمتر به تعمیرات، همچنین راحتی استفاده از محصولات اپل رمز این محبوبیت است.

محصولات اپل علاوه بر اینکه ارزش قیمتی خود را حفظ می کنند، به روز مانده و برای مدت طولانی تری پشتیبانی می شوند. مسئله این است که بروزرسانی ها در مورد امنیت، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

هر ماه آسیب پذیری های جدید کشف می شود، بنابراین اپل به سرعت این مسائل امنیتی را برطرف می کند. اما برای برطرف شدن حفره های امنیتی در اندروید مدتها باید با اضطراب و استرس منتظر بمانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا