فناوری اطلاعات

وزارت ارتباطات سالانه نسبت به جذب 300 متخصص از طریق امریه سربازی اقدام کند

رییس مرکز توسعه سرمایه انسانی وزارت ارتباطات از برگزاری 7 فراخوان جذب نیروی امریه سربازی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: با مجوز ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت ارتباطات می‌تواند سالانه برای جذب 300 نیروی متخصص از طریق امریه سربازی اقدام کند که با فراخوان‌های انجام شده در مرحله دوم بیش از 100 نفر متخصص برای گذران دوران سربازی در وزارت ارتباطات جذب شده اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات، حجت تارزاده، رییس مرکز توسعه سرمایه انسانی و فناوری های مدیریتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد جذب نیروی انسانی متخصص از طریق امریه سربازی گفت: طبق مجوز مرحله اول در سال ۱۳۹۷ از ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت ارتباطات اقدام به جذب نیروی انسانی متخصص از طریق اعطای امریه سربازی کرد.

وی با اشاره به آماری در این ارتباط افزود: بر این اساس تا سال ۱۴۰۰، با انتشار ۱۵ فراخوان در فواصل زمانی مختلف نسبت به جذب نیروهای متخصص در 9 رشته تحصیلی شامل مهندسی برق، مخابرات، فناوری اطلاعات، رایانه، امنیت فضای سایبری، حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی و بیو انفورماتیک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای ستاد وزارتخانه، دستگاه های تابعه و ادارات کل استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام شده و دوران سربازی خود را سپری کرده‌اند.

تارزاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ مجوز جدیدی برای جذب از ستاد کل نیروهای مسلح دریافت شد، تصریح کرد: براساس این مجوز وزارت ارتباطات می تواند 300 نفر امریه سربازی را بصورت سالانه جذب کند.

رییس مرکز توسعه سرمایه انسانی وزارت ارتباطات با اشاره به افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی به 15 رشته برای انجام فرآیند جذب از طریق امریه سربازی خاطرنشان کرد: رشته‌های تحصیلی مورد نیاز شامل: رایانه، الکترونیک، فناوری اطلاعات، مدیریت، حسابداری، اقتصاد، برق، مکانیک، حقوق، آمار، صنایع، گرافیک، مخابرات، نقشه برداری و امنیت فضای سایبری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

وی افزود: بر این اساس در مرحله دوم تاکنون ۷ فاز فراخوان برگزار شده است که با انجام فرآیندهای اجرایی، تعداد ۶۴ نفر در محل های تخصصی مشغول به خدمت شدند و تعداد ۱۸ نفر نیز برای سپری کردن دوره رزم مقدماتی به مرکز آموزش دهنده نیروهای مسلح معرفی شدند و تعداد 25 نفر نیز دعوت به مصاحبه تخصصی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا