تکنولوژی

متاورس چه زمانی جایگزین گوشی شما خواهد شد؟ سپیده دم انقلاب تکنولوژی

احتمالا تا الان اسم متاورس مارک زاکربرگ رو شنيدين. شرکت فیس بوک در حال حاضر متا نامیده می شود؛ ولی  فیس بوک همان شرکت قدیمی است و فرقی با گذشته نکرده است.

متاورس چیست؟

فناوری برتر دیجیتال به نقل از فون آرنا؛ به زبان ساده، به گفته متا و مایکروسافت، متاورس قرار است به آینده اینترنت – نسخه بعدی یا سطح بعدی آن تبدیل شود. آواتار، یک دیجیتال سه بعدی از خودتان است و زمانی که شما روی هدست VR خود را قرار داده اید به وجود می آید؛ او قادر به تعامل با هر چیز و هر کسی که دسترسی به این جهان مجازی دارد، است.

دو جنبه کلیدی برای متاورس وجود دارد. اولین چیزی که شما را نگران می کند این است که برای کار کردن به چه چیزی نیاز دارد و در اینجا پاسخ به این سوال وجود دارد:

1) VR یا یک هدست mixed reality (واقعیت مخلوط شده) شارژ شده توسط یک کامپیوتر به اندازه کافی قدرتمند

2) یک نرم افزار سفارشی که برای بهره گیری از انرژی این VR و کامپیوتر combo ساخته شده است

گوشی های هوشمند پنجره ما به جهان هستند، و آنها برخی از کارهای باور نکردنی را ممکن می کنند که ما 20 سال پیش قادر به انجام آنها نبودیم. با همه چیز های گفته شده، تجربه های گوشی های هوشمند کمی وجود دارد که کم و بیش به ما احساس سازش کردن می دهند.

با تشکر از همه گیری کوید-19 ، گفتگو، مطالعه، و یا حتی کار کردن به صورت انلاین، اقبال ما در دو سال گذشته شده است و گوشی های هوشمند مقرون به صرفه ترین، در دسترس ترین، و راحت ترین وسایل ارتباط از راه دور هستند.

همه این کارها که ما عادت کرده ایم از راه دور انجام دهیم در حالی که در خانه مانده ایم، به یک دلیل خاص ایده آل نیستند – ما هنوز برای تعامل واقعی انسان دلتنگ می شویم. دیدن کسی در یک تماس ویدئویی خوب است، اما در ما تعامل بیشتر را ترغیب نمی کند. دانش آموزان می توانند با هم یاد بگیرند و مطالعه کنند، اما فعالیت های پس از کلاس در یک تماس ویدئویی احساس عجیبی خواهند داشت.

متاورس قول می دهد که با تار کردن خطوط بین آنچه واقعی است و آنچه مجازی است، آن را برای همیشه تغییر دهد. Holoportation زمانی است که مجازی شما بازسازی می شود و به جای دیگری منتقل می شود. چشم انداز فیس بوک و مایکروسافت برای آینده این است که اجازه دهید نسخه های دیجیتال ما باهم وقت بگذرانند زمانی که ما زمان و وسیله ای برای انجام این کار در زندگی واقعی نداریم. جلسه مطالعه با همکلاسی های خود ، یک جلسه کاری، یک بازی پوکر، شب فیلم با دوستان خود – هرچیزی که فکرش را بکنید. متاورس قول ميده که بهت اجازه بده همه این کارارو بکني بدون اينکه نيازي به ترک خونه ات داشته باشي!

ترجمه:مهتا حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا