تکنولوژی

گوگل هوش مصنوعی شبیه Chat GPT را در محصولات خود استفاده می کند

گوگل از زمان انتشار Chat GPT (چت جی پی تی)  که صنعت مولد هوش مصنوعی را تحت تاثیر قرار داد، تلاش کرده است تا به OpenAI برسد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ گوگل پس از واکنش شدید به اولین تلاش خود برای ایجاد یک ربات مکالمه، Bard AI، رویکرد جدیدی را اعلام کرد: افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی به همه محصولات Workspace خود، دقیقاً مانند ویژگی‌های اجتماعی در دوران Google+. این ویژگی‌ها به کاربران امکان می‌دهد پیش‌نویس، پاسخ، خلاصه‌سازی، اولویت‌بندی ایمیل‌ها، طوفان فکری، تصحیح، نوشتن و بازنویسی اسناد متنی، تولید خودکار تصاویر و حتی ویدیو با اسلایدها، ایجاد خودکار فرمول‌ها از Sheets، خودکارسازی یادداشت‌های رونویسی در Meet و فعال کردن گردش کار در چت کنید.

برای مثال، کاربران می‌توانند موضوع تکلیف خود را در Docs تایپ کنند و مجموعه هوش مصنوعی Google به سرعت متن اضافی تولید می‌کند. تابع Rewrite همچنین می‌تواند محتوای موجود را دوباره کار کند، حتی اگر فقط نقاط گلوله باشد. گزینه جدید “I’m feel lucky” در Gmail یکی دیگر از موارد اضافه شده به مجموعه است.

گوگل پس از شکست بارد، گوگل تعهد خود را برای اطمینان از اینکه هوش مصنوعی‌هایش مانند مایکروسافت نیست، دو چندان کرده است. این شرکت محصولات خود را در چارچوب اصول هوش مصنوعی خود می‌سازد، اصولی که مانند شعار قدیمی آن «شرور نباش» از نظر قانونی الزام آور هستند. Johanna Voolich Wright، معاون محصول در Google Workspace، تأکید کرد که «هوش مصنوعی جایگزینی برای نبوغ، خلاقیت و هوشمندی افراد واقعی نیست» و مجموعه Workspace این شرکت با قابلیت هوش مصنوعی برای عملکرد صحیح نیاز به راهنمایی دارد.

انتظار می رود این مجموعه تا پایان ماه برای کاربران انگلیسی زبان در ایالات متحده عرضه شود و زبان ها و مناطق بیشتری در آینده نزدیک وارد شوند. با این حال، برخی نگرانی ها در مورد پیامدهای رویکرد جدید گوگل مطرح شده است. منتقدان نگران هستند که اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی می تواند منجر به کاهش کیفیت کار شود و کاربران بیش از حد به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وابسته شوند.

برخی دیگر استدلال می کنند که اصول هوش مصنوعی این شرکت برای اطمینان از استفاده اخلاقی و مسئولانه از هوش مصنوعی کافی نیست. صرف نظر از این، واضح است که گوگل روی هوش مصنوعی شرط بندی می کند و رویکرد جدید این شرکت می تواند پیامدهای مهمی برای آینده کار و بهره وری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا