فناوری اطلاعات

۱۰ تغییری که در سوئیچ از آیفون به اندروید تجربه می‌کنید

اگر در میان آن دسته از کاربران آیفون هستید که در فکر سوئیچ به یک دستگاه اندرویدی هستند، تفاوت‌هایی میان این دو پلتفرم وجود دارد که باید خود را برای آنها آماده کنید.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، اندروید هم مانند آیفون، مزایا و معایب خاص خودش را دارد. وب سایت makeuseof در گزارشی به بررسی تفاوت‌های چشمگیری پرداخته که کاربران آیفون پس از سوئیچ به اندروید، تجربه می‌کنند:

۱- گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری وجود دارد

در حالی که قیمت مدل‌های آیفون‌ معمولا از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود، گوشی‌های اندرویدی با هر قیمتی در دسترس هستند، بنابراین اختیار بیشتری روی میزان هزینه‌ای که برای خرید یک گوشی جدید انجام می‌دهید، دارید. مسلما سری آیفون SE به نسبت، قیمت مناسبی دارد اما از نظر مشخصات، ویژگی‌ها و طراحی در مقایسه با گوشی‌های میان‌رده اندرویدی با قیمت مشابه، ضعیف‌تر است.

۲- کنار گذاشتن خدمات اپل سخت است

هنگامی که به اندروید سوئیچ می‌کنید، متوجه می‌شوید که کنار گذاشتن اپلیکیشن‌های اپل که سابق بر این در آیفون از آنها استفاده می‌کردید به خصوص آی‌مسیج و فیس‌تایم دشوار خواهد بود. رها کردن خدماتی مانند اپل تی وی پلاس، اپل آرکید، اپل موزیک و اپل فیتنس که مشترک آنها بودید، از آن هم دشوارتر خواهد بود. به عنوان یک کاربر اندرویدی جدید، با این که آزادی بیشتری پیدا می‌کنید، از دیدن اکوسیستم اندروید که درهم و آشفته است، مایوس خواهید شد. دیگر یک جا وجود ندارد که بتواند برای همه نیازهای فناوری خود به آن مراجعه کنید و این برای کاربرانی که اطلاعات فناوری بالایی ندارند، دشوار خواهد بود.

۳- اندروید اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های بیشتری دارد

موردی که بلافاصله پس از سوئیچ به اندروید، متوجه خواهید شد، این است که اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به iOS وجود دارد. زیرا آیفون‌ها (و به طور کلی، محصولات اپل) سادگی و قابلیت استفاده را در اولویت قرار می‌دهند، در حالی که گوشی‌های اندرویدی، عملکرد و کاربرد را در اولویت قرار می‌دهند.

قابلیت‌هایی را در اندروید خواهید یافت که هرگز نمی‌دانستید به آنها نیاز دارید. در واقع، سازندگان گوشی، یک “پوسته” سفارشی را روی سیستم عامل اندروید اضافه می‌کنند تا محصولات خود را از سایر برندها متمایز کنند. به عنوان مثال، برخی از بهترین قابلیت‌های گوشی‌های سامسونگ شامل فولدر ایمن، پنل‌های کناری و حالت‌ها و روتین‌ها هستند. گوشی‌های پیکسل هم پاک‌کن جادویی، رفع تاری عکس و کال اسکرین دارند که در گوشی‌های اندرویدی دیگر دیده نمی‌شود.

۴- گوشی‌های اندرویدی بلوت‌وار و تبلیغات بیشتری دارند

وقتی به کاوش اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های تلفن اندرویدی جدید خود می‌پردازید، متوجه خواهید شد که متاسفانه اپلیکیشن‌های بلوت‌وار و تبلیغات سیستمی هم وجود دارد. این امر به ویژه برای پوسته‌های اندروید  سنگین‌تر مانند One UI سامسونگ یا MIUI شیائومی صادق است. البته می‌توانید این اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده را از گوشی خود حذف کنید و تبلیغات سیستمی را غیرفعال کنید، اما وجود آنها در وهله اول، موضوع آزاردهنده‌ای است که نمی‌خواهید با آن سر و کار داشته باشید.

۵- گوشی‌های اندرویدی بسیار سریع‌تر شارژ می‌شوند

یکی از مواردی که آیفون‌ها مدت‌هاست پیشرفت چندانی در آن نداشته‌اند، سرعت شارژ است. در حالی که امروزه سازندگان اندروید سرعت‌های فوق‌العاده‌ای مانند ۶۵ وات، ۱۰۰ وات یا حتی بالاتر را عرضه می‌کنند، آیفون‌ها همچنان در کمتر از ۳۰ وات مانده‌اند. این به معنای آن است که حدود یک و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد تا آیفون‌ها کاملا شارژ شوند، اما بعضی از تلفن‌های اندرویدی می‌توانند ظرف مدت حدود ۳۰ دقیقه شارژ شوند.

۶- اتصال به ویندوز راحت است

اگر یک رایانه ویندوز مایکروسافت دارید، سوئیچ به اندروید اقدام منطقی‌تری خواهد بود. احتمالا می‌دانید که مک‌بوک‌های اپل با اندروید خوب تا نمی‌کنند و این امر، می‌تواند جریان کار شما را مختل کند و بهره‌وری را کاهش دهد. خوشبختانه، با استفاده از اپلیکیشن “مایکروسافت فون لینک” به راحتی می‌توانید تلفن اندرویدی و رایانه شخصی ویندوزی خود را به هم وصل کنید و با این کار، می‌توانید به اپلیکیشن‌ها و عکس‌های گوشی خود در رایانه شخصی‌تان دسترسی داشته باشید، فایل‌ها را بین دو دستگاه به اشتراک بگذارید، پیام‌ها را بخوانید و به آنها پاسخ دهید، تماس بگیرید و دریافت کنید، و اعلان‌ها را دریافت و مدیریت کنید.

۷- باید حساب‌های بیشتری ایجاد کنید

یک مورد آزاردهنده در خصوص اندروید این است که باید حساب‌های بیشتری را مدیریت کنید. علاوه بر داشتن یک حساب گوگل، باید یک حساب کاربری جدید در سیستم سازنده‌ای که گوشی را از آن خریداری می‌کنید، ایجاد کنید. این اقدام پشتیبان‌گیری از داده‌هایتان و استفاده از خدمات «دستگاهم را پیدا کن» آنها ضروری است (این شامل خریداران گوشی پیکسل گوگل نمی‌شود). این قضیه در خرید گوشی گلکسی بدتر است زیرا سامسونگ برخی از نیازهای ذخیره سازی ابری خود را به مایکروسافت برون سپاری کرده تا از عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های شما نسخه پشتیبان تهیه کند. این به معنای آن است که اکنون باید یک حساب گوگل، یک حساب سامسونگ و یک حساب مایکروسافت داشته باشید که واقعا یک کابوس است.

۸- باگ‌هایی که رفع آنها زمان بیشتری می‌برد

یک شکایت دیگری که درباره اندروید وجود دارد، این است که رفع باگ‌های نرم افزاری معمولا نسبت به آیفون زمان بیشتر طول می‌کشد، زیرا برخلاف اندروید که نرم افزار کد باز است، iOS یک نرم افزار اختصاصی است که به اپل کنترل کامل روی نرم افزاری  که در آیفون‌ها اجرا می‌شود را می‌دهد. این امر به اپل اجازه می‌دهد تا به سرعت، اشکالات را شناسایی کرده و یک وصله برای رفع آنها منتشر کند.

همچنین، از آنجا که گوشی‌های اندرویدی با پوسته‌های سفارشی عرضه می‌شوند، پیدا کردن و رفع باگ‌ها دشوارتر می‌شود، زیرا باید ببینید که مشکل از خود اندروید است یا پوسته‌ای که روی آن قرار گرفته است. به همین دلیل است که به طور کلی، به‌روزرسانی نرم‌افزاری در گوشی‌های اندرویدی کندتر است.

۹- کنترل بیشتری روی گوشی خود دارید

در اندروید، کنترل بیشتری روی دستگاه‌تان دارید و شما به شکل‌های مختلف این موضوع را می‌بینید. به عنوان مثال، گزینه‌های بیشتری برای سفارشی‌سازی، ابزارهای بیشتری برای چندین کار همزمان و راه‌های بیشتری برای مدیریت فضای ذخیره‌سازی وجود دارد. مدیریت بهتر فایل، توانایی اجرای لانچرهای شخص ثالث و توانایی توقف اجباری اپلیکیشن‌ها و پاک کردن کش (حافظه پنهان) در اندروید، برای یک کاربر سابق آیفون قابل تمجید خواهد بود.

۱۰- لوازم جانبی کمتری وجود دارد

از آنجایی که اپل تنها چند مدل آیفون را در یک سال عرضه می‌کند و در هر نسل، تغییر چندانی در طراحی ایجاد نمی‌کند، ساخت لوازم جانبی مانند قاب، پایه، شارژر بی‌سیم، پایه ماشین و موارد دیگر برای آیفون را برای شرکت‌های تولیدکننده آسان‌تر می‌کند. در مقابل، صدها مدل گوشی اندرویدی در سال عرضه می‌شوند، بنابراین شرکت‌ها به سختی می‌توانند همه آنها را دنبال کنند، چه رسد به این که لوازم جانبی مخصوص آنها را تولید کنند.

برای سوئیچ به آیفون باید با دردسرهای آن بسازید

موارد زیادی در مورد آیفون مانند تجربه دوربین شگفت‌انگیز، رابط کاربری ساده، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های بسیار بهینه‌شده، خدمات بهتر به مشتریان، و پشتیبانی نرم‌افزار طولانی‌تر وجود دارد که آنها را دوست داریم. اما در عین حال، باید  با مشکلاتی مانند انتقال داده و مدیریت فایل، عدم حق انتخاب، امکانات کمتر، پرداخت هزینه بیشتر برای لوازم جانبی مورد تایید اپل و موارد دیگر بسازید. به این دلایل، سوئیچ از اندروید به آیفون، یک مهاجرت راحت نیست و جدیت شما را می‌طلبد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا