تکنولوژی

رقابت استارتاپ‌های 6 استان در اینوتکس 2020

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2020)اعلام شد که رقابت استارتاپ‌ها در استان‌های مختلف از 6 بهمن ماه آغاز خواهد شد و تا دهه اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت. سیستان و بلوچستان، اصفهان، مازنداران، خوزستان، آذربایجان غربی و تهران، استان‌های هستند که در برگزاری این رویداد مشارکت خواهند کرد.

جذب سرمایه‌گذاری

سجاد عباسی فشمی دبیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2020)در نشست خبری این رویداد گفت: در اینوتکس  2020 سعی شده است با استفاده از تجربیات دوره‌های قبل یک پوست اندازی رخ دهد و فضای ایجاد شود که سازمان‌ها و شرکت‌ها بتوانند از محصولات خود رونمایی کنند.

به گفته دبیر اجرایی این رویداد: اینوتکس در راستای تحقق اهداف جذب سرمایه گذاری برگزار می‌شود و استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، اصفهان، مازنداران، آذربایجان غربی و تهران در این دوره از رویداد مشارکت خواهند کرد.

به گفته عباسی فشمی: سعی شده است تا استان‌های که در دوره‌های قبل مشارکت داشته اند با استان‌های که شانس حضور در این رویداد را نداشته‌اند، جایگزین شوند تا عدالت  و تعادل بیشتری برقرار شود.

برقراری عدالت در رقابت

دبیر اجرایی این رویداد سراسری با اشاره به تجربیات دوره‌های قبل، بیان کرد: در دوره‌های قبل استارتاپ‌های که از دیگر استان‌ها به ویژه استان‌های کم برخوردار به مراحل نهایی می‌‎رسیدند باید با استارتاپ‌های که از تهران  در این نمایشگاه حاضر می‌شدند، رقابت کنند و این مسئله چندان با عدالت مد نظر برگزار‌کنندگان هم‌خوانی نداشت.

وی در ادامه افزود: به همین خاطر در این دوره استارتاپ‌های منتخب از استان‌های مختلف در یک فرجه مشخص، قبل از رقابت نهایی فرصت خواهند داشت تا از خدمات شتابدهنده‌ها در تهران استفاده کنند و با دریافت مشاوره و خدمات منتورینگ بتوانند به شکل رشد یافته‌‎تری در رقابت نهایی حضور یابند.

افزایش حضور استارتاپ‌ها

در اینوتکس 2018 حدود 110 استارتاپ حضور یافتند و در نمایشگاه سال بعد این عدد به 132 استارتاپ رسید، مسئولین این نمایشگاه انتظار دارند که این رقابت‌ها در  دوره جاری حداقل با حضور 150 استارتاپ برگزار شود.

اینوتکس با هدف رشد متوازن زیست بوم نوآوری در سراسر کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا