فناوری اطلاعات

پیشنهادهای وزارت ارتباطات در راستای استخراج ارز دیجیتال

وزارت ارتباطات پیشنهادهای خود در زمینه «الزامات و ضوابط فنی استخراج رمز ارزها» را منتشر کرد.

به گزارش البرز فاوا نیوز، در نسخه اولیه پیشنهادهای وزارت ارتباطات که مرداد ماه سال جاری نگاشته شده، ورود سازمان ها، نهادها و بنگاه های دولتی و موسسات دولتی/ غیر دولتی عمومی به حوزه استخراج رمزارز ممنوع شده است. این در حالی که در ماه‌های اخیر، بارها و بارها از فعالیت برخی از نهادهای غیر دولتی عمومی در این حوزه، اطلاعاتی منتشر شده است.

همچنین در این نسخه، پیشنهاد شد است که مجوز استخراج رمز ارز صرفاً به مزارعی با مصرف برق ۲۰۰ کیلووات به بالا در ماه، داده شود. اما در این سند مشخص نشده است آن دسته از کسانی که به صورت شخصی و در خانه‌های خود اقدام به استخراج رمز ارزها می‌کنند، فعالیتشان ممنوع است یا نیازی به مجوز ندارند.

وزارت ارتباطات در سند خود پیشنهاد داده است در واگذاری مجوز استخراج رمز ارزها، چند اولویت در نظر گرفته شود که از جمله آنها می‌توان به جذب سرمایه گذاری خارجی یا ایجاد مزرعه استخراج با قدرت پردازشی بالا اشاره کرد.

این سند همچنین الزامات حوزه‌های انرژی، فنی و تجهیزات استخراج کننده دیده شده که در بخش الزامات فنی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حق تحلیل الگوی ترافیک داده یا هر روش دیگر را برای شناسایی فعالیت‌های غیرقانونی برای خود محفوظ دانسته است.

در روزهای گذشته متن نامه‌ای به امضای رئیس دفتر رئیس جمهوری منتشر شد که در آن به سازمان فناوری اطلاعات و سازمان بورس مأموریت داده است سند توسعه برای نشر رمز ارزها را تهیه کنند. نگارش این نامه پس از آن بود که انتقادها از مصوبه دولت درخصوص استخراج رمز ارزها شدت یافت و اخباری در خصوص تلاش برخی از نهادهای فرادولتی برای اصلاح مصوبه دولت، منتشر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا