تکنولوژی

رونمایی ZTE از نسل جدید دوربین زیر نمایشگر

سال گذشته‌ی میلادی گوشی ZTE Axon 20 به‌عنوان اولین گوشی دارای دوربین زیر نمایشگر راهی بازار شد. متأسفانه طبق بررسی‌های انجام شده، این دوربین از نظر کیفیت حرف زیادی برای گفتن ندارد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ اما حالا این شرکت چینی در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه MWC شانگهای از نسل دوم این فناوری رونمایی کرده است. طبق اعلام ZTE، در تراکم پیکسلی بخشی از نمایشگر که بر روی دوربین قرار گرفته، از ۲۰۰ به ۴۰۰ پیکسل در اینچ افزایش یافته است. به همین خاطر شاهد هماهنگی بیشتری بین این ناحیه و کلیت نمایشگر خواهیم بود.

این شرکت در رابطه با بهبود کیفیت عکس‌های ثبت شده با این فناوری جدید اطلاع‌رسانی نکرده است. در هر صورت با توجه به مشکلات بسیار زیاد نسل قبلی دوربین زیر نمایشگر ZTE، امیدواریم این شرکت برای نسل جدید آن موفق به برطرف کردن مشکلات باشد.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های دوربین زیر نمایشگر این است که نور باید از بین شکاف‌های بسیار کوچک موجود در نمایشگر رد شود و به سنسور دوربین برسد. ZTE برای حل این مشکل در نسل اول دوربین زیر نمایشگر خود، تراکم پیکسلی بخشی از نمایشگر که بر روی دوربین قرار گرفته بود، کاهش داد. اما حالا که در نسل بعدی این فناوری تراکم پیکسلی افزایش پیدا کرده، به نظر می‌رسد ZTE راهکار دیگری برای حل این مشکل پیدا کرده است.

همچنین ZTE در جریان این کنفرانس از اولین سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی زیر نمایشگر رونمایی کرده است. این فناوری نشان می‌دهد که حتی آیفون‌های مبتنی بر سیستم تشخیص چهره هم در آینده‌ی نزدیک می‌توانند بریدگی نمایشگر را حذف کنند و با نمایشگرهای یک‌دست به دست کاربران برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا