تکنولوژی

هواپیمای مافوق صوت با سرعت 4200 کیلومتر بر ساعت تا سال 2025 رونمایی می شود

بسیاری از شرکت‌های هوایی جهان به دنبال توسعه فناوری‌های مافوق صوت برای فراهم آوردن امکان سفر سریع هوایی و گردشگری فضایی هستند. حال یک شرکت چینی قصد دارد هواپیمای سوپرسونیکی را برای سفر با سرعت مافوق صوت زیر مداری آماده کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ این شرکت هوافضای چینی که Space Transportation نام دارد و در شهر پکن فعالیت می‌کند، از این هواپیما به عنوان یک موشک دارای بال یاد می‌کند. این هواپیما کاملاً قابل استفاده دوباره است و امکان سفر با سرعت بالا را در بین نقاط مختلف کره زمین فراهم می‌آورد.

شرکت چینی تست‌های زمینی این پرنده را از سال 2023 آغاز خواهد کرد و اولین پرواز آزمایشی برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است. اولین پرواز تجاری هواپیمای مافوق صوت چینی نیز در سال 2025 انجام خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این هواپیما بتواند به سرعت 4200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا نماید.

شرکت سازنده این هواپیما می‌گوید که هواپیمای جدید از موشک‌های ماهواره‌بر قیمت کمتری دارد و مسافران را با سرعت بیشتری به مقاصد تعیین شده می‌رساند و از این رو بسیار مقرون به صرفه‌تر است . شرکت چینی Space Transportation در سال 2018 تاسیس شده و تاکنون بیشتر از 46.3 میلیون دلار برای به عمل رساندن برنامه‌های خود جمع‌آوری کرده است.

بر اساس ویدئوی منتشر شده سایت رسمی شرکت چینی، هواپیما مافوق صوت آن‌ها به صورت عمودی از زمین بلند می‌شود و به کمک بال‌هایی دارای موتور موشک خود به ارتفاع مناسب می‌رسد. سپس این بال‌ها جدا می‌شوند و فرود می‌آیند. هواپیما پس از رسیدن به مقصد نیز به صورت عمودی و روی سه پایه فرود می‌آید.

حال باید دید که آیا شرکت چینی خواهد توانست برگ جدیدی را در کتاب گردشگری فضایی و سفر سریع بین شهرهای دور از هم رقم بزند یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا