تکنولوژی

با تمام توان از تجهیز نواحی نوآوری حمایت می کنیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه مراکز رشد،پارک های علم و فناوری وکارخانه نوآوری باید در شهرها ایجاد شوند گفت: با تمام توان از تجهیز نواحی نوآوری حمایت می کنیم.

به گزارش  البرز فاوا نیوز به نقل ازمرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ،سورنا ستاری در آخرین بخش از سفر یک روزه به استان خراسان در جلسه کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری شرکت کرد.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه نگاه استخدامی از بروز خلاقیت جلوگیری می کند، گفت :روحیات جوان مبتنی بر خلاقیت نوآوری و ریسک پذیری اما نگاه استخدامی با این موضوع در تضاد است.ما باید نگاه کارآفرین داشته باشیم و در این زمینه نیز فرهنگ‌سازی بیشتری انجام دهیم و استخدام را به عنوان یک امری بدانیم که از بروز خلاقیت و شکوفایی جلوگیری می کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه تفکر اشتباه خام فروشی را مورد توجه قرار داد و گفت :ازسال‌های قبل این رویه اشتباه وجود داشته است که می‌تواند تکنولوژی را با خام فروشی به دست آورد اما این تفکر با یک کار فرهنگی باید اصلاح شود و بدانیم که تکنولوژی خریدنی نیست.

 

استان از لحاظ علمی از پیشینه بزرگی برخوردار است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه ظرفیت‌های انسانی استان خراسان رضوی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت:این استان از لحاظ علمی از پیشینه بزرگی برخوردار است و البته زیست‌بوم علمی و فناوری این استان در سال های اخیر از پیشرفت چشمگیر برخوردار بوده است.

ستاری در ادامه این جلسه رویکرد شرکت های دانش بنیان درباره تامین نیازهای مردم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر و از طریق مسیرهای که خود آن را به دست آوردند می‌توانند نیازهای مردم را به طور کامل پاسخ دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه این جلسه با بیان اینکه با تمام توان از جوانان خلاق و فناور و استارتاپ‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم، گفت :بیش از ۱۴۰ خدمت برای آنان در نظر گرفته‌ایم و این خدمات حوزه‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد.ما به این روند حمایتی خود ادامه می‌دهیم .معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه این جلسه نگاه حاکم بر نوآوری در مشهد را قابل ملاحظه دانست و گفت :خوشبختانه دیدگاه خوبی بر فضای شهر درباره نو‌آوری وجود دارد.پارک علم و فناوری ،مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان با سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌تواند به زیست‌بوم نوآوری این استان را رونق بخشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا