موبایل

شیائومی می میکس ۴ برای لذت نمایشگر تمام‌صفحه است، نه عکاسی سلفی

نایب رییس شیائومی معتقد است دوربین سلفی زیر نمایشگر می میکس ۴ باعث می‌شود کاربر بتواند تجربه لذت‌بخش‌تری از کار با یک گوشی تمام صفحه داشته باشد و اصلا کیفیت دوربین سلفی در آن مطرح نیست.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ شیائومی به‌تازگی از گوشی هوشمند جدید خود یعنی می میکس ۴ با طراحی نوآورانه رونمایی کرد. از قابلیت‌های خوب این گوشی می‌توان به دوربین سلفی زیر نمایشگر اشاره کرد. اما همان‌طور که می‌دانید نمی‌توان خیلی انتظار داشت که دوربین‌های زیر نمایشگر از لحاظ کیفیت عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد، حتی سامسونگ هم که به‌تازگی از این فناوری در گوشی گلکسی زد فولد ۳ استفاده کرد نتوانست کیفیت آن را به نسبت آنچه که پیش‌تر در گوشی‌های دیگر شاهد بودیم بهبود بخشد.

فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر اولین‌بار توسط شرکت ZTE و در گوشی Axon 20 5G استفاده شد اما کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین این محصول آن قدری پایین بود که نتوانیم حالا حالاها به این فناوری جذاب اعتماد داشته باشیم، به همین خاطر شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند ریسک نمی‌کنند و گوشی‌های پرچم‌دار قدرتمند خود را با دوربین‌های سلفی با طراحی معمولی راهی بازار می‌کنند.

پس از ZTE، شنیدیم که سامسونگ هم قصد دارد از این فناوری در گوشی گلکسی فولد ۳ استفاده کند که اینطور هم شد اما به نظر نمی‌رسد که غول کره‌ای هم توانسته باشد پیشرفت خاصی را در آن به‌وجود آورده باشد. از آنجایی که سنسور دوربین در این فناوری توسط پیکسل‌های نمایشگر احاطه می‌شود به همین خاطر نور کمتری به لنز می‌رسد و در نتیجه تصاویری که ثبت می‌شوند از جزئیات و کیفیت خوبی برخوردار نیستند. دلیل اصلی هم که می‌بینیم شرکت‌ها با اینکه چند سالی است صحبت فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر مطرح شده است از آن در گوشی‌های خود استفاده نمی کنند همین است.

اگر این شرکت‌ها بخواهند تجربه کار با یک گوشی تمام صفحه را به معنای واقعی کلمه در اختیار کاربران قرار دهند نیاز دارند تا با سرعت بیشتری به فکر بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر باشند چرا که به نظر می‌رسد این تنها راهی است که می تواند رویای کار با یک گوشی تمام صفحه را به آن صورتی که مد نظر است به حقیقت تبدیل کند.

شیائومی به‌تازگی از گوشی می میکس ۴ با همین فناوری مشابه رونمایی کرد. شرکت چینی معمولا گوشی‌های سری می میکس خود را با فناوری‌های جالب و هیجان انگیز راهی بازار می‌کرد و می میکس ۴ هم از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی به‌عنوان یکی از قابلیت‌های جذاب خود از دوربین سلفی زیر نمایشگر بهره می‌برد منتها مشخص نیست که آیا کیفیت این دوربین هم مانند کیفیت نمونه‌هایی است که تاکنون شاهد بودیم یا این که خیر، شیائومی توانسته راهی برای ارتقای کیفیت آن پیدا کند.

با این حال هرچه که هست، ویلیام لو، نایب رییس شیائومی، اعتقاد دارد دوربین سلفی زیر نمایشگر نه برای تجربه عکاسی سلفی بلکه برای به حقیقت تبدیل کردن رویای کار با گوشی تمام صفحه در این محصول استفاده شد. از همین صحبت‌های لو که در صفحه‌ی رسمی وی در ویبو با کاربران به اشتراک گذاشته شد می‌توان نتیجه گرفت که کیفیت دوربین سلفی به کار رفته در زیر پنل گوشی می میکس ۴ هم آن‌قدرها که انتظار داشتیم بالا نیست و فقط برای اینکه شیائومی بتواند درصد نسبت صفحه به بدنه را افزایش دهد از این فناوری استفاده کرد.

ویلیام لو در صحبت‌های خود به این موضوع هم اشاره کرد که اگر به گوشی هوشمندی نیاز دارید که در عکاسی سلفی عملکرد بسیار خوبی داشته باشد به سراغ گوشی‌های دیگری بروید که از فناوری دوربین سلفی حفره‌ای در آن‌ها استفاده شده است نه می میکس ۴؛ چرا که این محصول فقط برای لذت بردن از یک گوشی تمام صفحه طراحی شده است نه به‌عنوان محصولی که بتوان با آن به عکاسی سلفی پرداخت و از نتایج بدست آمده هم لذت برد.

او به این نکته هم اشاره داشت که اگر قرار بود آن بخش از صفحه که دوربین سلفی زیر آن قرار گرفته است را خیلی مشخص کنند (دوربین سلفی مشخص‌تر باشد) بهتر بود از همان طراحی دوربین سلفی حفره‌ای استفاده می‌شد و خوب طبیعتا شرکت چینی می‌خواست چنین اتفاقی رخ دهد و به همین خاطر تصمیم گرفت تا جایی که امکان دارد از مشخص بودن دوربین سلفی زیر نمایشگر بکاهد.

وی افزود شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند سخت در تلاشند تا بتوانند فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر را از آنچه که اکنون شاهد آن هستیم بهتر کنند و با توجه به سرعت رشد فناوری به نظر می‌رسد می‌توان اطمینان داشت تا یکی دو سال آینده قطعا این فناوری به بلوغ کامل خود برسد.

در حال حاضر هدف، رسیدن به نمایشگر تمام صفحه برای لذت بردن از تماشای محتوای تصویری است. شرکت‌ها برای اینکه بتوانند فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر را به بلوغ برسانند مسیر سختی را در پیش دارند اما چون چندباری شاهد استفاده از نمونه‌ی ناتمام آن در گوشی‌های هوشمند بودیم، می‌توان انتظار داشت در آینده‌ای نزدیک چنین فناوری جذابی به بلوغ کامل برسد. چرا که روش انجام اینکار برای شرکت‌ها مشخص شده است و در واقع به نوعی می‌توان گفت بخش سخت ماجرا به اتمام رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا