موبایل

همه محصولات اپل همچون ایرپاد به درگاه USB-C مجهز خواهند شد

در خبرها خواندیم که اپل قصد دارد بالاخره در گوشی‌های آیفون از USB-C استفاده کند. حال خبرهایی از تجهیز سایر گجت‌های این شرکت همچون ایرپاد و MagSafe به USB-C جکایت دارند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ پیش از این گفته شده بود که اپل در سال 2023 پورت لایتینگ را از گوشی‌های خود حذف و آن را با USB-C جایگزین خواهد کرد. حال به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد پورت تایپ C را به کیس شارژ ایرپادها، پک باتری MagSafe و سایر گجت‌های خود بیفزاید.

با این وجود امسال گوشی‌های iPhone 14 و iPhone 14 Pro با پورت لایتنینگ معرفی خواهند شد و احتمالا مدل‌های سال آینده یعنی سری iPhone 15 برای استفاده از سرعت انتقال اطلاعات و شارژ سریع بهتر به درگاه USB-C مجهز خواهند شد.

تحلیلگر مشهور یعنی مینگ چی کو اعلام کرده علاوه بر گوشی‌های آیفون، گجت‌هایی همچون ایرپاد، پک باتری MagSafe، مجیک کیبورد، مجیک ماوس و … به درگاه USB-C مجهز خواهند شد. مینگ البته بازه زمانی دقیقی برای این اتفاق اعلام نکرده است.

محصولات و گجت‌های اپل در حال حاضر از درگاه لایتنینگ برای انتقال اطلاعات استفاده می‌نمایند و استفاده از USB-C به آن‌ها اجازه خواهد داد تا از سرعت انتقال داده و شارژ بالاتری برخوردار شوند.

علاوه بر این، محصولات اپل بیشتر با استانداردهای جهانی سازگار خواهند شد تا برای مثال، بتوان یک گوشی آیفون، یک گوشی اندروید و لپ تاپ را با یک شارژر شارژ کرد.

در نظر داشته باشید که اپل در حاضر از USB-C روی مک بوک و مدل‌های جدید iPad خود استفاده می‌کند. استفاده از USB-C همچنین مشکل اپل با رگولاتورهای خارجی را نیز برطرف خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا