تکنولوژی

حمایت از ایده های فناورانه حمل و نقل هوشمند

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از حمایت از ایده های فناورانه شرکت های دانش بنیان و استارت آپی در حوزه حمل و نقل هوشمند خبر داد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر؛ مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در حوزه حمل و نقل هوشمند گفت: این بحث توسط این ستاد و با همکاری ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی انجام می‌شود، به نحوی که موضوع حمایت از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها و ایده‌های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند توسط ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی گفت: تجهیزات الکترونیکی که قابلیت نصب روی خودروها را داشته باشند، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته حمایت خواهند شد و برای نصب این تجهیزات با خودروسازان وارد مذاکره می‌شویم.

محمدی تصریح کرد: این حمایت از طریق اعلام فراخوان به فعالان دانش بنیان و استارت آپی که دارای ایده‌های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند هستند، آغاز شده است.

وی افزود: این برنامه بر اساس دو محور ساخت تجهیزات الکترونیکی، نرم افزارهای کاربردی و راه حل‌ها و ایده‌های نرم افزاری پیگیری می‌شود به نحوی که تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های دیجیتال که به خودرو متصل شوند، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته و با همکاری خودروسازان کشور در جهت بازارسازی حمایت می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: در حوزه اپلیکیشن‌ها و ایده‌های نرم افزاری نیز راه حل‌هایی که مربوط به اینترنت هوشمند و فناورهای هوشمندسازی است مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی تأکید کرد: این حمایت مبتنی بر تسهیلات مالی برای توسعه اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا و بازارسازی فرآیندهای مربوط به حمل و نقل هوشمند خواهد بود.

محمدی گفت: تاکنون ۱۴۰ شرکت و استارت آپ فعال در سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیا و فناوری خودرو در این فراخوان شرکت کرده اند و در مرحله ارزیابی قرار دارند. تعیین نوع حمایت‌ها و مدل همکاری در دست انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا