فناوری اطلاعات

میزان ترانزیت اینترنت از ایران از ابتدای دولت تاکنون دو نیم برابر شده است

وزیر ارتباطات در مراسمی احکام انتصاب رییس سازمان تنظیم مقررات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت را به لاجوردی و جعفرپور اهدا کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور دیدار رییس جمهوری با فعالان فضای مجازی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: رییس جمهور تاکید داشتند که نقطه نظرات بخش خصوصی را بشنویم و مشکلات و موانع کار آنها را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کنیم و حتی اگر نیاز به مصوبه دارد از طریق کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و شورای عالی فضای مجازی آنرا دنبال کنیم.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات دوره ای با نهادهای بخش خصوصی همچون اصناف، اتاق بازرگانی، سازمان نظام صنفی رایانه ای و اتحادیه کسب و کارهای دیجیتال افزود: کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال که بر اساس اصول 127 و 128 قانون اساسی دارای اختیارات رییس جمهوری و هیات وزیران است، ظرفیت خوبی برای طرح و رفع موانع و مشکلات بخشی خصوصی است و باید امسال با دعوت از آنها در این جهت گام برداریم.

زارع پور با اشاره به انتصابات اخیر انجام شده در این وزارتخانه تصریح کرد: به منظور ایجاد هماهنگی بین بازیگران مختلف شبکه ارتباطی کشور، با انتصاب آقای لاجوردی به عنوان قائم مقام وزیر ارتباطات در حوزه ارتباطی، اختیارات لازم برای راهبردی در این حوزه به ایشان تفویض شده و امیدواریم که در سال 1402 چه در حوزه نظارت و چه در حوزه توسعه شاهد رشد کیفی و کمی شبکه ارتباطی کشور باشیم.

وزیر ارتباطات با آرزوی موفقیت برای امیر لاجوردی به عنوان معاون وزیر، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و قائم مقام وزیر در حوزه ارتباطات خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بخش های توسعه زیرساخت ارتباطی کشور، پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و ارایه زیرساخت برای فعالیت پیام رسان های بومی کار بسیار بزرگی در شرکت ارتباطات زیرساخت انجام شد که اگر پشتکار آقای لاجوردی نبود شاهد این رشد نبودیم.

وی با بیان اینکه پیام رسان های داخلی به نقطه ای رسیدند که در حال برنامه ریزی برای جذب کاربر خارجی و فعالیت در حوزه صادرات هستند، افزود: امیدوارم که آقای لاجوردی در مسوولیت های جدید نیز همچون قبل موفق باشد.

زارع پور همچنین با اشاره به سابقه جعفرپور در حوزه بومی سازی تجهیزات و اصلاح مهندسی شبکه اظهار کرد: با اقدامات انجام شده ایشان در سال گذشته میزان ترانزیت ترافیک اینترنت از خاک کشورمان دو نیم برابر شده است که امیدوارم این مسیر با همت مدیریت جدید شرکت زیرساخت تا تبدیل شدن کشور به هاب ترانزیت اینترنت در منطفه ادامه داشته باشد.

وزیر ارتباطات، مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت را دارای اشراف به پروژه های توسعه زیرساختی ارتباطی کشور و شبکه ملی اطلاعات دانست و تصریح کرد: امیدوارم که آقای جعفرپور در منصب جدید توفیقات قبلی را داشته باشد.

در ادامه وزیر ارتباطات احکام جدید امیرلاجوردی را به عنوان معاون وزیر، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و جانشین وزیر ارتباطات در امور ارتباطی و محمد جعفرپور به عنوان معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت را به آنها اهدا کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا