گیم

مایکروسافت Call of Duty و تعدادی بازی دیگر را به سرویس ابری بوستروید می آورد

مایکروسافت اخیراً در اخبار بوده است، زیرا این شرکت در حال تلاش برای خرید اکتیویژن بلیزارد است – اقدامی که توسط سایر شرکت‌ها مانند سونی مورد استقبال قرار نگرفت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزمو چاینا؛ سونی قبلا اعلام کرده بود که در صورت انجام این معامله، بازی Call of Duty برای کاربران پلی استیشن خراب خواهد شد. علیرغم آن، مایکروسافت همچنان به تلاش های زیادی برای متقاعد کردن تنظیم کننده های ضد انحصار مبنی بر اینکه خرید Activision Blizzard به رقابت در صنعت بازی لطمه ای وارد نمی کند، ادامه می دهد.

مایکروسافت در تلاشی برای نشان دادن به قانون‌گذاران اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده مبنی بر اینکه از این قرارداد برای سرکوب رقبا و سرکوب رقابت استفاده نمی‌کند، قراردادی 10 ساله با Boosteroid، ارائه‌دهنده بازی‌های ابری، برای استریم رایانه‌های شخصی Activision منعقد کرده است. عناوین در صورت انجام معامله مایکروسافت Boosteroid در حال حاضر بزرگترین سرویس بازی ابری مستقل در جهان است.

این از دسترسی به جریان چند دستگاهی پشتیبانی می کند و نیاز به خرید بازی های پولی در پلتفرم های دیگر دارد. کتابخانه آن شامل بازی های محبوبی مانند Fortnite، Grand Theft Auto V، Red Dead Redemption 2 و Activision’s Call of Duty: Warzone است. این می تواند بازی ها را در مرورگرهای وب پخش کند و برنامه های بومی را برای Windows، macOS، Android، Android TV و Linux ارائه می دهد. این اقدام اخیر بخشی از تلاش‌های مداوم مایکروسافت برای رفع نگرانی‌های نظارتی است و به دنبال توافق‌نامه‌های 10 ساله این شرکت با نینتندو و انویدیا برای آوردن فرنچایز Call of Duty به پلتفرم‌هایی مانند Switch و GeForce Now انجام می‌شود.

مایکروسافت نیز به سونی پیشنهاد مشابهی برای صدور مجوز پلی استیشن داده است، اما این پیشنهاد هنوز پذیرفته نشده است. مایکروسافت متعهد شده است که همزمان با Xbox از در دسترس بودن Steam پشتیبانی کند و همانطور که قبلاً ذکر شد، سونی نگرانی های خود را در مورد این معامله در اوایل ماه جاری اعلام کرد. به گفته برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، دلیل اینکه مایکروسافت می خواهد اکتیویژن بلیزارد را بخرد این است که عناوین خود را برای داشتن یک کتابخانه کاملتر و متنوع تر، تکمیل کند.

آنها به دنبال این هستند که عناوین تلفن همراه بیشتری را در جایی که حضور قدرتمندی ندارند، وارد کنند و یک تجارت بازی قوی‌تر ایجاد کنند. کمیسیون اروپا هنوز به طور علنی اعلام نکرده است که آیا از تعهدات مایکروسافت راضی است یا خیر، اما تا 25 آوریل برای تصمیم گیری فرصت دارد. تصمیم رگولاتورهای بریتانیا در روز بعد انتظار می رود. معاملاتی مانند Boosteroid one بخش کلیدی مبارزه مایکروسافت برای جلوگیری از از دست دادن واحد انتشارات Activision است که نشان داده است علاقه ای به انجام آن ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا