فناوری اطلاعات

قطعی اینترنت نداشتیم؛ افت ترافیک بود

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ اختلال امروز صبح به علت حمله سایبری نبود. خودم در جلسه بودم و به من گزارش دادند که اختلال داشتیم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایرنا، عیسی زارع‌پور  در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: اختلالی کوچک امروز داشتیم که به‌زودی برطرف می‌شود. اختلال امروز صبح به علت حمله سایبری نبود. خودم در جلسه بودم و به من گزارش دادند که اختلال داشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: قطعی در اینترنت نداشتیم، افت ترافیک بود که در حال حل شدن است.

زارع‌پور ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که تا سرعت اینترنت را در استان‌های مختلف ۳۰ تا ۴۰ برابر بیشتر کنیم.

وی افزود: از زمانی که طرح فیبر نوری برای کسب و کارها آغاز شده، سرعت ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگابایتی به مشتریان داده شده است. امیدواریم سرعت‌های چند صد مگابایت بر ثانیه ارائه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وضع موجود باید ارتقا پیدا کند اما کمی طول می‌کشد. در همین یک سال گذشته اگر به مراجع بین‌المللی نگاه کنید سرعت اینترنت افزایش پیدا کرده است.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: اما آنچه که مردم نسبت به آن شاکی هستند به دلیل محدودیت‌هایی که وضع شده بود یک عده از فیلترشکن استفاده می‌کنند که طبیعتاً سرعت را به مراتب کاهش می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا خط شما بدون فیلتر است، گفت: خیر؛ خط من هم مانند سایر مردم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به گلایه یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه همگام سازی برخی پلتفرم های داخلی  زمانبر است، توضیح داد: هر نرم افزار اعم از داخلی و خارجی برای همگام سازی و آماده سازی چند ثانیه زمان نیاز دارد؛ برخی از پلتفرم‌های داخلی قابلیت‌های بیشتری از پلتفرم‌های خارجی دارند.

زارع پور تاکید کرد: در پیام‌رسانی در سکوهای داخلی ما مشکل خاصی نداریم و دست کمی هم از نرم افزارهای خارجی نداریم. برخی پلت فرم های داخلی حتی قابلیت هایی بیش از پیام رسان های خارجی دارند.برای مثال واتس آپ چندی پیش قابلیت ویرایش پیام به برنامه خود اضافه کرد در حالی که نرم افزارهای داخلی هم امکان ویرایش دارند و هم امکان تماس صوتی و تصویری.

وی با تاکید بر اینکه «خودمان نباید خودمان را تحقیر کنیم» اظهار داشت: ممکن است اشکالی هم وجود داشته باشد؛ دو هفته پیش واتس اپ هم چند روز دچار اختلال بود؛ روند کلی پیام رسان های داخلی رو به رشد است ؛ اینکه پیام رسان های داخلی توانسته اند چند 10 میلیون نفر را در روز میزبانی کنند ، اتفاق بزرگی در کشور است.

وی خاطر نشان کرد: ما تجربه میزبانی از چند میلیون کاربر را نداشتیم که این تجربه در همین چند ماه بوجود آمد.ما هم باید حمایت کنیم که این مسیر ادامه یابد. الحمدالله هیچ مساله ای در پلت فرم های داخلی نداریم.

زارع پور خواستار آن شد که رسانه ها واقعیت ها را ببینند و افزود: ما در پیام رسانی در سکوهای داخلی مشکل خاصی نداریم؛ ممکن است مقطعی اختلالی بوجود آید که طبیعی است؛ دقت کنید که پشت همه این سکوها جوانان خودمان هستند و شبانه روز تلاش می کنند تا بهترین ها را برای مردم فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا