فناوری اطلاعات

تغییر بی سر و صدای یک قابلیت در اینستاگرام

به نظر می‌رسد اینستاگرام تنظیمات محدودیت زمانی استفاده روزانه را از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به ۳۰ دقیقه افزایش داده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از  ایسنا، اینستاگرام و فیس بوک در چند سال اخیر راه‌هایی را به کاربران خود برای مشاهده مدت زمانی که هر روز در این اپلیکیشن‌ها سپری می‌کنند، پیشنهاد کرده‌اند و گزینه ای برای تنظیم محدودیت زمانی استفاده روزانه عرضه کردند.

آنطور که اینستاگرام به وب سایت تِک کرانچ اعلام کرده است، کاربران از این اپلیکیشن خواسته‌اند ارزش جدید برای محدودیت زمانی روزانه آنها تعیین کند. در نتیجه ارزشهای موجود برای محدودیت استفاده روزانه در یک به‌روزرسانی تغییر کرده‌اند و اپلیکیشن اینستاگرام اکنون حداقل محدودیت زمانی ۳۰ دقیقه را عرضه می‌کند.

تنظیمات در اپلیکیشن فیس‌بوک ریزتر هستند و کاربران می‌توانند محدودیت زمانی را به صورت پنج دقیقه‌ای افزایش دهند و هنگامی که کاربری به محدودیت زمانی مورد نظرش می رسد، اپلیکیشن با نمایش پیامی، به وی اطلاع می‌دهد. با این حال کاربران می‌توانند هشدار مذکور را نادیده بگیرند.

شرکت مِتا پلتفرمز (شرکت مادر اینستاگرام) اعلام کرد هدف از این کار فراهم کردن امکان کنترل روی مدت زمان سپری شده در اپلیکیشن‌های این شرکت و فراهم کردن امکان مکالمه درباره عادتهای آنلاین سالم میان والدین و نوجوانان بوده است. اینستاگرام نوامبر گذشته قابلیتی با عنوان “استراحت کنید” (Take a Break) را آغاز کرد تا به کاربران به خصوص نوجوانان یادآوری کند هر از گاهی تلفن خود را زمین بگذارند.

هنوز معلوم نیست چرا اینستاگرام محدودیت زمانی استفاده روزانه را افزایش داده است. با این حال با توجه به کاهش شمار کاربران فعال روزانه فیس بوک در سه ماهه گذشته و ثابت ماندن رشد کاربران در اپلیکیشن‌های خانواده مِتا (فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ)، تغییر مذکور همزمانی جالبی محسوب می‌شود.

به دلیل رقابت بیشتری که برای زمان کاربران وجود دارد و همچنین علاقه کاربران به قابلیت‌هایی مانند ریلز که درآمد کمتری تولید می کند، شرکت مِتا رشد درآمد آهسته‌تری را برای سال میلادی جاری انتظار دارد. افزایش محدودیت زمانی استفاده روزانه و حفظ کاربران در اینستاگرام و مشاهده تبلیغات بیشتر برای مدت طولانی‌تر می‌تواند راه‌هایی برای کم کردن از نگرانی‌های مربوط به درآمد باشد.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، باید دید سیاستمداران چه اقدامی انجام خواهند داد. در ماه اکتبر سناتور ریچارد بلومنتال گفته بود مِتا که گاهی همچنان فیس بوک خوانده می شود، می‌داند محصولاتش می‌تواند برای کودکان اعتیادآور و سمی باشد. لایحه دو حزبی اوایل ماه میلادی جاری در سنای آمریکا معرفی شد که قصد دارد از کمیسیون تجارت فدرال درخواست کند راه‌های کاهش آسیب تقویت الگوریتمی و  اعتیاد شبکه اجتماعی در پلتفرم‌های شناخته شده را بررسی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا