فناوری اطلاعاتسردبیر

روز فناوری اطلاعات؛ روز بزرگداشت قهرمانان گمنام دنیای مدرن

حمید حیدری نائب رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نصر البرز؛

دنیای دیجیتال با سرعت بالایی در حال رشد است و تصور زندگی بدون فناوری اطلاعات غیر ممکن است. اهمیت فناوری اطلاعات در قرن حاضر بر همگان روشن است. در هر زمینه کاری که باشید به فناوری اطلاعات نیاز دارید. بدون آن، هیچ مجموعه دولتی، تجارتی، بهداشتی و آموزشی نمی تواند نتیجه مورد انتظار خود را در خدمت رسانی به مردم و مشتریانش به دست آورد.

هدف فناوری اطلاعات برآوردن نیازهای روزافزون همه صاحبان مشاغل و برآورده ساختن انتظارات رو به رشد مشتریان در هر زمینه است. فناوری اطلاعات شامل مطالعه و استفاده از رایانه ها و هر نوع فناوری اطلاعاتی است که ذخیره، بازیابی، مطالعه، انتقال، بهینه سازی داده ها و و تولید و توزیع اطلاعات می باشد که برای انجام خدمات ضروری که مردم به صورت روزانه به آن نیاز دارند استفاده می شود.

البته بر خلاف تصور جمع زیادی، کار در حوزه فناوری اطلاعات آسان نیست، نیاز به مطالعه روزانه و بالابردن دانش برای رفع مشکلات مربوط به سخت افزار یا نرم افزار و عملیاتی نگه داشتن کسب و کار یک امر لازم و ضروری است و استراحت و تعطیلی ندارد. متخصصان فناوری اطلاعات با حفظ در دسترس بودن و عملکرد، عیب‌یابی و اطمینان از تجربه کاربری با کیفیت، اطمینان حاصل می‌کنند که مردم حتی لحظه ای از خدمت رسانی کسب‌وکارها محروم نخواهند بود.

متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که قهرمانان گمنام دنیای مدرن می باشند همواره تحت فشار برای ارائه خدمات 24 ساعته و با کیفیت هستند که به دلیل استرس بالا و مداوم در معرض مشکلات بسیاری می باشند، که البته این موضوع معمولا از دید اکثر مدیران رده بالا پنهان می ماند و نگاه ویژه ای به این موضوع ندارند و در زمان خوشی حال سیستم ها در سازمان حتی نامی از متخصصان فناوری اطلاعات به میان نمی آید.

در تقویم ایران عزیزمان، 22 تیرماه، روز میلاد خوارزمی، روز فناوری اطلاعات نامگذاری شده است تا با یادآوری اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات، توجه ویژه ای را متوجه متخصصان حوزه فناوری اطلاعات نماید که در همه لحظه های شبانه روز در تلاش هستند تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات نوین را برای مردم ایران زمین به ارمغان بیاورند.

سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز در نظر دارد، برای اولین بار در استان البرز، همایش ویژه ای تحت عنوان روز فناوری اطلاعات برگزار نماید. از همه متخصصان و مردم شریف استان البرز دعوت می گردد تا در این رویداد که روز پنجشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در پردیس سینمایی اکومال کرج با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد شرکت نمایند.

اطلاعیه اولین رویداد بزرگ روز فناوری اطلاعات در البرز

لطفاً جهت هماهنگی بیشتر و ثبت نام رایگان در رویداد روز ملی فناوری اطلاعات استان البرز حتماً ثبت نام نمایید.

https://evnd.co/CaiMS

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا