فناوری اطلاعات

تست میدانی سرعت اینترنت در حضور خبرنگاران انجام شد

به دعوت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور خبرنگاران و فعالان شبکه های اجتماعی، به صورت میدانی تست سرعت اینترنت همراه در سطح شهر تهران توسط کارشناسان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورها انجام شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز چهارشنبه با دعوت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعدادی از اصحاب رسانه و فعالان شبکه های اجتماعی به صورت میدانی به تست سرعت اینترنت در نقاط مختلف تهران پرداختند.

در این برنامه کارشناسان سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها در نقاط مختلف شهر که توسط خبرنگاران و فعالان شبکه های مجازی مشخص شد، به تست سرعت اینترنت پرداختند که تقریبا در تمام تست های انجام شده، هیچ سرعت کمتر از 20 مگابیت بر ثانیه ای در هیچ کدام از اپراتورها ثبت نشد. ضمن اینکه در دو نقطه (پارک قیطریه، فرحزاد) به دلیل وجود سایت 5G یکی از اپراتورها، در تست سرعت انجام شده عددهای 245 و 414 مگابیت بر ثانیه برای اینترنت همراه به ثبت رسید.

تست سرعت انجام شده با اپلیکیشن جهانی اوکلا و بر بستر اینترنت همراه، بعد از استانداردسازی دستگاه ها با ارتباط به یک سرور در خارج کشور (آمریکا) در حضور خبرنگاران و فعالان شبکه های اجتماعی صورت گرفت.

پیمان قره داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تایید وجود نقاط کور ارتباطی در سطح شهر، یکی از مشکلاتی که مانعی بر سر فعالیت اپراتورها در برقراری پوشش کامل ارتباطی را ممانعت های مختلف در احداث و راه اندازی سایت های اپراتورها عنوان کرد.

همچنین یکی از کارشناسان اپراتورها با اشاره به تفاوت طراحی و ساخت گوشی های همراه در نسل های مختلف، آنرا یکی از علل تفاوت تست های سرعت انجام شده در گوشی های مختلف عنوان کرد.

برنامه تست سرعت اینترنت با حضور خبرنگاران و فعالان شبکه های اجتماعی و با دعوت وزارت ارتباطات در پی انتشار مطالبی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر نارضایتی کاربران از وضعیت سرعت پایین اینترنت، صورت گرفت تا وضعیت دسترسی کاربران به شبکه جهانی اینترنت در کشور به صورت تصادفی مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اقدامات زیرساختی ویژه‌ای که در چند ماه اخیر صورت‌گرفته، زیرساخت‌های کشور ارتقا پیدا کرده‌اند و آمادگی مدیریت ترافیک‌های داخلی چند برابری را دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه اینترنت بین‌الملل هم اکنون بیش از ۳ برابر نیاز کاربران ظرفیت وجود دارد، افزود: نکته مهمی که قبلاً هم به آن اشاره شده، نقش روشن بودن فیلترشکن‌ها در ایجاد اختلال و کندی است که به تجربه کاربری نامناسب کاربران منجر می‌شود.

بنابه این گزارش، کارشناسان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای بررسی دقیق وضعیت شبکه ارتباطی کشور، بطور منظم به صورت میدانی در تیم های مختلف نسبت به تست سرعت و کیفیت شبکه در نقاط مختلف کشور اقدام می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا