گیم

بازی کنترل ۲ برای کنسول‌های نسل نهم و کامپیوتر معرفی شد

اخیراً استودیو رمدی اینترتینمت (Remedy Entertainment) به‌صورت رسمی تأیید کرده است که روی توسعه‌ی بازی «کنترل ۲» (Control 2) کار می‌کند. این بازی قرار است به‌صورت مشترک با همکاری شرکت «۵۰۵ گیمز» (۵۰۵ Games) ساخته شود و وظیفه‌ی انتشار آن هم بر عهده‌ی همین شرکت است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بازی کنترل ۲ که قبلاً با عنوان رمز Codename Heron شناخته می‌شد، در آینده برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/ اس و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. این استودیو همچنین اضافه کرد که این دنباله در حال حاضر در مرحله مفهومی توسعه‌ی خود قرار دارد و قرار است با موتور بازی‌سازی نورث‌لایت (Northlight) استودیو رمدی ساخته شود.

میکائیل کاسورینن (Mikael Kasurinen)، کارگردان بازی کنترل، در سایت رمدی درباره‌ی این موضوع نوشته است: «با بازی کنترل، به دنیای ناشناخته‌ها قدم گذاشتیم. می‌خواستیم چیز جدیدی را خلق کنیم؛ یک چیز متفاوت و غیرمنتظره، دنیایی که مثل هیچ دنیای دیگری نیست. از بازیکنان تشکر می‌کنم که باعث شدند کنترل برای ما به چنین موفقیتی تبدیل شود. با کنترل ۲ می‌خواهیم جهش دیگری را در دنیای ناشناخته‌ها ثبت کنیم. این یک ماجراجویی غیرمنتظره خواهد بود. مدتی طول می‌کشد اما به بیان بهتر این هیجان‌انگیزترین پروژه‌ای است که تا به حال روی آن کار کرده‌ام. هنوز روزهای اولیه‌ی توسعه‌ی آن است اما ارزش صبر کردن را خواهد داشت.»

رامی و رافی گالانته، دو مدیرعامل شرکت ۵۰۵ گیمز، بازی کنترل را به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری این شرکت خطاب می‌کنند و معامله‌ی ۵۱ میلیون دلاری برای دنباله‌ی این اثر که با رمدی انعقاد شده است، می‌تواند داستان موفقیت‌ بازی کنترل را ادامه دهد. طبق این قرارداد، وظیفه‌ی انتشار بازی کنترل ۲ برای کامپیوتر بر عهده‌ی رمدی و وظیفه‌ی انتشار بازی برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری بر عهده‌ی ۵۰۵ گیمز است.

رامی و رافی گالانته در صحبت‌های خود بیان کردند: «ما از تعمیق همکاری خود با رمدی و ادامه داستان موفقیت کنترل با هم هیجان‌زده هستیم. از زمان عرضه‌ی بازی در سال ۲۰۱۹، بازی کنترل بیش از سه میلیون نسخه فروخته است. کنترل بزرگ‌ترین سرمایه‌‌گذاری شرکت ۵۰۵ گیمز تا به حال است؛ بنابراین جایگاه ویژه‌ای در قلب ما دارد. ما از کل جامعه بازیکنانی که بازی کنترل را به یک بازی ماندگار و دوست‌داشتنی تبدیل کرده‌اند سپاسگزاریم و بیش از آن هم هیجان‌ داریم تا بازی کنترل ۲ را برای شما خلق کنیم.»

استودیو رمدی این روزها به‌صورت همزمان مشغول توسعه‌ی پروژه‌های مختلفی است و روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد. می‌دانیم که آن‌ها در حال توسعه‌ی یک بازی با نام رمز  Project Condor هستند که قرار است یک بازی چندنفره‌ در دنیای بازی کنترل باشد. همچنین آن‌ها بازی آلن ویک ۲ را هم به‌صورت رسمی معرفی کرده‌اند. علاوه بر این دو پروژه، این استودیو قرار است با همکاری با راک‌استار گیمز بازسازی دو بازی محبوب مکس پین ۱ و مکس پین ۲ را توسعه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا