کامپیوتر

اپل فعالیت های خرده فروشی خارج از فروشگاه های اپل را کاهش می دهد

اپل اخراج کارمندان غیر فصلی را در کانال‌های خرده‌فروشی غیر از فروشگاه‌های اپل آغاز کرده است. این خبر ابتدا در ایمیلی به این نشریه فاش شد، که اشاره کرد برخی از کارمندان کانال خرده فروشی اپل که در مکان هایی مانند فروشگاه های Best Buy کار می کنند، سی روز اخطار حقوق اخراج دریافت کرده اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ شایان ذکر است که Best Buy و Apple در پاسخ به افزایش تقاضای مصرف‌کننده، کارگران فصلی را استخدام خواهند کرد، اما تأیید شده است که اخراج‌ها از آن مجموعه نیروی کار نیست زیرا قرارداد آنها منقضی شده است. درصد نیروی کار متاثر از اخراج نامشخص است، اما تعداد اخراج ها به اندازه کافی قابل توجه است تا بتوان اطلاعات را از منابع متعدد جمع آوری کرد.

این اقدام اپل غافلگیرکننده است زیرا این شرکت مدت‌هاست به خاطر فرهنگ قوی حفظ کارمندانش شناخته شده است و برخلاف دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری، هیچ اخراج گسترده‌ای را به‌طور عمومی اعلام نکرده است. در ماه نوامبر، تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت که این شرکت در حال بررسی و کند کردن روند استخدام است. او گفت: «ما فکر می‌کنیم که شما به روش خودتان سرمایه‌گذاری می‌کنید و شرکت‌ها برای بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند و باور نمی‌کنیم که شما می‌توانید با پس‌انداز موفق شوید.»

شایان ذکر است که این اخراج ها در حالی رخ می دهد که سایر شرکت های بزرگ فناوری نیز اخراج های قابل توجهی انجام می دهند. مایکروسافت قصد دارد 10000 شغل را کاهش دهد، گوگل 12000 شغل را در چند هفته آینده کاهش می دهد، اخراج آمازون جدی تر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت است. فیس بوک همچنین تصمیم گرفت در سال 2022 کارمندان خود را اخراج کند و اخراج های گسترده ای را انجام داد.

دلیل این اخراج ها نامشخص است اما ممکن است به چالش های اقتصادی مداوم ناشی از همه گیری مرتبط باشد. شرکت ها برای کاهش هزینه ها و انطباق با واقعیت های جدید اقتصادی تحت فشار فزاینده ای هستند. همچنین می تواند به دلیل تغییرات در صنعت باشد زیرا افراد بیشتری از راه دور کار می کنند و شرکت ها به دنبال بهینه سازی عملیات خود برای واقعیت جدید هستند.

به هر دلیلی، اخراج بدون شک تأثیر قابل توجهی بر کارمندان آسیب دیده و خانواده های آنها خواهد داشت. این زمان‌ها برای بسیاری از افراد سخت است و برای شرکت‌ها مهم است که در این دوران عدم اطمینان شفاف باشند و به طور واضح با کارمندان خود ارتباط برقرار کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا