فناوری اطلاعاتموبایل

سنسور 144 مگاپیکسلی سامسونگ با تکنولوژی 14 نانومتری FinFET

البرز فاوا نیوز؛ معولاً برای تعیین اندازه ی چیپست ها از ابعاد نانومتری صحبت می شود و تا کنون هیچ کمپانی ابعاد سنسور های تصویر برداری خود را با ابعادی مانند نانومتر بیان نکرده است.
حال تیم سامسونگ در رویداد IEDM 2019 از جدید ترین سنسور 144 مگاپیکسلی خود که بر پایه ی فناوری 14 نانومتری FinFET پردازشگری قرار است تولید شود، رونمایی کرد.

سنسور های مورد استفاده در اسمارت فون ها معمولاً در ولتاژهای بالا کار می کنند (2 ولت ویا بالاتر) و اکثر توسعه دهندگان سنسور ها دنبال بهینه سازی این مصرف می باشند (برای کاهش مصرف برق و گرمای ایجاد شده).

تحقیقات اولیه ی سامسونگ نشان میدهد که این سنسور با تکنولوژی 14 نانومتری FinFET در مصرف انرژی، 42 درصد مصرف بهینه تری در زمان تصویر برداری 10 فریم بر ثانیه ای در حالت تنظیمات 144 مگاپیکسلی دارد.
این میزان مصرف در تصویر برداری در تنظیمات 12 مگاپیکسلی و با سرعت 30 تا 120 فریم بر ثانیه تا 37 درصد بیشتر می شود (هر دو حالت بررسی شده در زمان ضبط ویدیو می باشد).

نکته ای که در این تحقیقات ذکر شده این است که اندازه ی پیکسل ها تغییری نکرده اند و اندازه ی 14 نانومتری ذکر شده برای ترانزیستور های مورد استفاده در پردازنده ی سخت افزاری این سنسور می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا