فناوری اطلاعات

دفع حجم بالایی از حملات سایبری توسط سامانه بومی

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: روزانه حجم بالایی از حملات DDOS توسط سامانه بومی با دقت بالا و عملکرد بسیار مناسب دفع می‌شود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، حملات DDos یکی از خطرناک ترین حملاتی است که در بستر اینترنت انجام می‌شود. DDoS مخفف عبارت Distributed Denial of Service است و هدف از این حملات خراب کردن سرویس مورد نظر نیست، بلکه شبکه و سرور مورد نظر را وادار به ناتوانی در ارائه سرویس عادی با هدف قرار دادن پهنای باند شبکه یا اتصال پذیری می‌کند.

این حملات با ارسال بسته‌های داده به قربانی انجام می‌شود که شبکه یا ظرفیت پردازشی قربانی را غرق در بسته‌های اطلاعاتی می‌کند و مانع دستیابی کاربران و مشتریان به سرویس می‌شود.

به صورت کلی زمانی یک حمله دیداس به سایت اتفاق می افتد که دسترسی به یک رایانه یا منبع شبکه عمداً در نتیجه کار مخرب به کاربر دیگری مسدود یا کاهش داده شود. این حملات لزوماً داده‌ها را مستقیماً یا همیشگی تخریب نمی‌کنند، اما عمداً دسترس پذیری منابع را به خطر می‌اندازند؛ در همین رابطه به تازگی محمد جعفرپور- معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- گفته است: ثمره باور و اعتماد به دانش ایرانی، امروز تهدید حملات گسترده DDOS را به اقتدار جامعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: روزانه حجم بالایی از حملات DDOS توسط سامانه بومی با دقت بالا و عملکرد بسیار مناسب دفع می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا