موبایل

ال‌جی تولید نمایشگرهای اولد را به چینی‌ها می‌سپارد

ال‌جی برای خرید پنل های اولد با شرکت BOE وارد مذاکره شده و احتمالا در نسل بعدی گوشی این شرکت شاهد نمایشگرهای چینی خواهیم بود. این در حالی است که ال جی تا مدتی قبل در زمینه تولید این پنل ها پا به پای سامسونگ پیش می رفت.

با تغییر تمرکز سامسونگ روی نمایشگرهای کوچک و منعطف برای گوشی ها، ال جی دیسپلی توانایی رقابت پایاپای با آنها را از دست داده و کار روی پنل های بزرگ برای تلویزیون و مانیتور را ترجیح می دهد.

سهم گوشی های ال جی از نمایشگرهای تولیدی این شرکت تا مدتی قبل ۳۰ درصد بود اما امسال به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. این تغییر تا جایی پیش رفته که ال جی قصد دارد تولید کل نمایشگرهای موبایل مورد نیازش را به BOE بسپارد.

البته این خبر خوبی برای کره ای ها نیست چرا که آنها قبلا قرارداد تامین تجهیزات هواوی را به BOE باخته بودند، در زمینه LCD مغلوب این شرکت شده بودند و حالا برای تامین پنل های اولد موبایل نیز به چینی ها وابسته خواهند شد.

هزینه های عملیاتی بخش موبایل ال جی را از پا انداخته و دلیل اصلی روی آوردن این شرکت به رقیب چینی کاهش این هزینه ها است چرا که کمپانی مذکور پنل های مورد نیاز ال جی و دیگر شرکت ها را در مقیاس وسیع و با هزینه کمتر تولید می کند. آنها در همین راستا قصد دارند تولید گوشی در کره جنوبی را به حالت تعلیق درآورده و خطوط تولید را ویتنام منتقل کند، کاری که سامسونگ قبلا کرده بود.

ال جی دیسپلی در سه ماهه اول سال جاری ۱۲ میلیون پنل را به دست مشتریان رساند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افت کرده است. با تمامی این تفاسیر تنها حوزه ای که آنها همچنان بر آن حکومت می کند پنل های بزرگ اولدی است که در تلویزیون ها به کار برده می شوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا