فناوری اطلاعات

ارتقای 30 درصدی سرعت مرورگر کروم در جدیدترین نسخه

گوگل امروز نسخه جدیدی از مرورگر کروم خود را منتشر کرد. بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت، این مرورگر در نسخه جدید خود 30 درصد سریع‌تر از قبل عمل می‌کند و به این ترتیب یک بهبود عملکرد قابل توجه پیدا کرده است. البته این شرکت اعلام کرده که دسترسی به این افزایش سرعت و بهبود عملکرد تنها بر روی دستگاه‌های بالارده ممکن است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ کروم در حال حاضر یکی از بهترین مرورگرهای وب است که بسیاری از کاربران استفاده از آن را نسبت به دیگر مرورگرهای موجود ترجیح می‌دهند. خوشبختانه گوگل نیز همچون همیشه مشغول بروزرسانی این مرورگر است تا سرعت و عملکرد آن را ارتقا دهد. این شرکت به تازگی با انتشار یک نسخه جدید از این مرورگر اعلام کرده است که به منظور بهبود عملکرد و سرعت، قابلیت‌های تازه‌ای را به آن اضافه کرده است. براساس نتایج بنچمارک منتشر شده از سوی گوگل، این قابلیت‌ها سبب می‌شوند که این مرورگر چیزی در حدود 30 درصد سریع‌تر از قبل عمل کند.

بنا به گزارش سایت Android Authority، گوگل در این مطلب رسمی خود اعلام کرده است که نسخه جدید مرورگر کروم به منظور بهبود سرعت و بازدهی بهینه‌سازی شده است. در این مطلب آمده است: «در جدیدترین نسخه از کروم، با بررسی هسته اصلی این مرورگر تمامی موقعیت‌ها برای بهبود سرعت و بازدهی را امتحان کردیم و توانستیم با ارتقا قابلیت کش کردن و همچنین مدیریت حافظه به آن دسترسی پیدا کنیم».

گوگل همچنین اعلام کرده است که مرورگر کروم در سیستم عامل اندروید به گونه‌ای بهینه‌سازی شده است تا بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد؛ اما با توجه به اینکه سیستم عامل اندروید ساختار گسترده و پیچیده‌ای دارد بخشی از دستگاه‌ها (همچون محصولات بالارده) دارای قابلیت‌های بیشتری هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها سرعت و عملکرد این مرورگر را ارتقا داد. به همین دلیل گوگل سعی کرده است یک نسخه اختصاصی از این مرورگر را برای دستگاه‌های بالارده طراحی کند. این نسخه از مرورگر کروم ضمن ارتقا عملکرد، سرعت را هم به بهترین حالت خود می‌رساند.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که به منظور ارتقا سرعت و عملکرد این مرورگر خود کدهای جاوا اسکریپت در دو بخش Object.prototype.toString و همچنین Array.prototype.join’functions را ارتقا بخشیده است. همچنین در بخش innerHTML تغییراتی صورت گرفته است تا دسترسی به داده‌ها سریع‌تر از قبل صورت بگیرد. در کنار این قابلیت‌ها، اکنون مرورگر کروم در این نسخه جدید خود قابلیت مدیریت بهتر حافظه و جلوگیری از اشغال بیش از حد آن را هم در اختیار دارد.

در بخش دیگری از مطلب منتشر شده از سوی گوگل آمده است که با اجرای بنچمارک Speedometer 2.1، این نسخه جدید از مرورگر کروم دارای 10 درصد عملکرد بهتر در فشرده‌سازی حافظه است و همچنین بر روی دستگاه‌های سازگار و رده‌بالا، چیزی در حدود 30 درصد سریع‌تر عمل می‌کند. به منظور ارتقا عملکرد این مرورگر، حجم داده‌ها و فایل‌های نصبی آن نیز افزایش پیدا کرده است که تبادل قابل قبولی محسوب می‌شود.

قرار است این نسخه جدید از کروم برای دستگاه‌های مک و اندروید منتشر شود؛ چرا که ساختار جدید این مرورگر تنها بر روی این دو سیستم عامل با ارتقا 30 درصدی سرعت همراه شده است. با توجه به این قابلیت جدید مرورگر کروم در بهینه‌سازی حافظه، ممکن است عملکرد آن بر روی دستگاه‌های دارای محدودیت حافظه رم نیز بهبود پیدا کند. گوگل اعلام کرده است که در آینده همچنان بر روی بهبود سرعت و عملکرد این مرورگر کار می‌کند تا بهترین تجربه را از جست‌ و جو در اینترنت برای کاربران خود فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا