فناوری اطلاعات

پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه به منظور توسعه اینترنت نسل پنجم ارتباطات در کشور

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ایران 5G از پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه با حضور رگولاتوری، اپراتورها و پژوهشگاه ارتباطات به منظور توسعه اینترنت نسل پنجم در کشور خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در همایش ایران 5G با هدف بررسی تجربیات موفق جهانی در توسعه نسل پنجم، فرصت‌ها و چالش‌های توسعه زیرساخت های نسل پنجم در ایران، تنظیم‌گری، تأمین طیف فرکانسی و اقتصاد شبکه نسل پنجم، تجارب و برنامه اپراتورها در توسعه ارتباطات نسل پنجم و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در بخشی از این همایش، پنل تخصصی با حضور مدیران ارشد اپراتورهای موبایل و رگولاتوری برگزار شد که به صورت جزیی و برخی چالش‌ها و فرصت‌ها و نکات مطرح شده در سخنرانی‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پنل تخصصی ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در بخش پژوهش های مرتبط با ارتباطات سیار از گذشته تا کنون و نقش این پژوهش ها در راه اندازی اینترنت 5G گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نزدیک به ۷ سال است که موضوع 5G را دنبال می کند و توانسته نقش خود را در توسعه این شبکه در کشور ایفا کند.

وی افزود: سندهای مهمی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در بخش ارتباطات از جمله سند و نقشه راه اینترنت نسل پنجم همزمان با کشورهای مترقی دنیا تدوین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا