گیمفناوری اطلاعات

سونی استودیو بانجی را خرید

سونی در پاسخ به اقدام اخیر مایکروسافت در خرید اکتیویژن بلیزارد به سراغ استودیوی بازی‌سازی Bungie رفته و آن را با قیمت 3.6 میلیارد دلار تصاحب کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ سرانجام نوبت به استودیوی بازی‌سازی Bungie که سازنده بازی‌های Destiny و Halo است، رسیده تا توسط یکی دیگر از غول‌های فناوری تصاحب شود. ظاهرا سونی با پرداخت مبلغ 3.6 میلیارد دلار این استودیو را تصاحب کرده است.

در واقع این اقدام سونی پاسخی به خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ 68.7 میلیارد دلار توسط مایکروسافت محسوب می‌شود. از این پس بانجی به‌عنوان بخشی از Sony Interactive Entertainment به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

علاوه بر این بازی Destiny 2 همچنان روی پلتفرم‌های مختلف پشتیبانی خواهد شد، جهان این مجموعه گسترش پیدا خواهد کرد و بانجی مشغول کار روی یک سری بازی جدید هم شده است.

سونی اعلام کرده بانجی هر وقت که بخواهد، می‌تواند بازی‌هایی با برند خود را عرضه کند. بنابراین انتظار می‌رود در عناوین چند پلتفرمی، استودیوی بانجی ناشر آثار خود باشد. برای مثال قرار نیست که ناشر بازی Destiny 2 تغییر کند.

در همین رابطه رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی گفته که سونی از زمان تولد مجموعه بازی Destiny یک همکاری محکم با Bungie داشته است. وی ورود این استودیو به خانواده‌ پلی استیشن را به‌صورت رسمی تبریک گفته و اعلام کرده این خرید یک قدم مهم در استراتژی سونی برای افزایش تعداد کاربران پلی استیشن محسوب می‌شود.

در ادامه رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی افزود که ما درک می‌کنیم که طرفداران بانجی چه‌قدر برای این استودیو حیاتی بوده، بنابراین از این جامعه پشتیبانی خواهیم کرد و بانجی به شکل مستقل به رشد خود ادامه می‌دهد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ فعلی استودیو بانجی هم گفت: «هم Bungie و هم بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی باور دارند که جهان‌های بازی‌های ویدیویی، تنها آغازکننده‌ مجموعه‌ Destiny هستند. جهانی که ساخته‌ایم، پتانسیل عظیمی دارد و با پشتیبانی سونی می‌توانیم بانجی را به یک شرکت جهانی فعال در این زمین تبدیل کنیم.

در انتها رئیس استودیوهای پلی استیشن با انتشار توییتی نوشت که بسیار هیجان‌زده‌ام و ورود بانجی به خانواده‌ پلی استیشن را خوش‌آمد می‌گویم. می‌دانم که همه در استودیوهای پلی استیشن هیجان‌زده هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا