فناوری اطلاعات

با عینک آفتابی هوشمند «آلفا» آشنا شوید

شرکت ترندلودر (Trendloader) از جدیدترین محصول خود به نام Alpha Smart Sunglasses که یک عینک آفتابی هوشمند محسوب می‌شود، رونمایی کرد.

هرگاه نامی ‌از عینک‌های هوشمند برده می‌شود، بی‌اختیار نام گوگل و عینک‌های این شرکت بر ذهن‌ها نقش می‌بندد. اما این عینک نتوانست انتظارات را برآورده کند و برای توسعه بیشتر به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی گوگل فرستاده شد.

اما در این میان، شرکت‌های دیگر نیز به طراحی و تولید عینک‌های هوشمند روی آورده‌اند که یکی از آن‌ها شرکت ترندلودر است که به تازگی از عینک آفتابی جدید خود به نام آلفا پرده برداشت. این عینک با الهام از عینک‌های Spectacles شرکت اسنپ‌ (Snap) طراحی شده است.

ظاهر این عینک آفتابی هوشمند به گونه‌ایست که کمتر کسی می‌تواند به هوشمند بودن آن پی ببرد. از این محصول می‌توان به عنوان ابزاری برای کار با شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد به نحوی که از یک دوربین داخلی بهره می‌برد و قادر است علاوه بر عکاسی و فیلمبرداری، تصاویر و ویدیوهای ثبت شده را در پلتفرم‌های مختلف اجتماعی به اشتراک بگذارد.

عینک هوشمند

این عینک تغییری اساسی را در نحوه پخش زنده ویدیویی (لایو استریم) بر روی شبکه‌های اجتماعی بوجود آورده است. بدین معنی که می‌توان ویدیوها را همزمان با راه رفتن، رانندگی و یا دویدن در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این، عینک آفتابی هوشمند آلفا به یک میکروفون و اسپیکر مجهز شده و می‌توان از طریق فرامین صوتی، دستیار دیجیتالی موجود در گوشی را نیز فعال کرد. تنها نقطه ضعف این عینک در این است که نمی‌توان از آن‌ها در فضاهای بسته همانند داخل اتاق و یا شب‌ها استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا