فناوری اطلاعات

شاخص کیفیت زندگی دیجیتال در کشورهای مختلف

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، تحقیق جدید نشان می‌دهد، همه کشورها در فضای دیجیتال عملکرد خوبی ندارند و در بین کشورها پنج کشور از نظر کیفیت زندگی دیجیتالی برتر هستند و استرالیا در این رده‌بندی مقام نخست را از آن خود کرده است.

بر اساس تحقیقی که توسط Surfshark، یک شبکه خصوصی مجازی در جزایر ویرجین انگلیس انجام شده نشان داد، استرالیا در شاخص کیفیت زندگی دیجیتال در سال 2019، بالاترین رتبه را دارد. این کشور در مقیاس صفر تا یک، نمره 0.7992 را ثبت کرده است. استرالیا با امتیاز تقریبا یکسان با فرانسه و سنگاپور با رقم 0.78 در بالاترین رتبه‌ قرار دارد.

محققان این تحقیق اظهار کردند: هیچ یک از کشورهایی که در این بررسی قرار نداشتند از آستانه 0.8 عبور نکردند در نتیجه استرالیا اولین کشور در جهان در زمینه زندگی دیجیتالی برتر است.

تحقیق Surfshark براساس اطلاعات منبع باز پایگاه داده‌های مختلف از جمله سازمان ملل، بانک جهانی، سازمان غیر دولتی Freedom House و اتحادیه ارتباطات بین‌المللی ارائه شده است. در این گزارش جمعیتی بیش از 5.5 میلیارد نفر از 65 کشور جهان و معیارهایی شامل سرعت اتصال به اینترنت، مقرون به صرفه بودن، امنیت سایبری، در دسترس بودن قوانین مربوط به حفاظت از داده‌ها، خدمات دولت الکترونیکی و سایر موارد بررسی شد.

در این ارزیابی؛ در استرالیا، مقرون به صرفه بودن اینترنت همراه، سرعت تقریبا بالای اینترنت همراه و امنیت سایبری بالاترین امتیاز را داشته است.

کشورهایی مانند نروژ، ژاپن و کانادا نیز استانداردهای خود را در دنیای دیجیتال بالا نگه داشته و کانادا در سرعت اینترنت در رده دوم قرار دارد.

انگلیس، ایالات متحده و فرانسه در معیار امنیت سایبری جهانی بالاترین امتیاز را کسب کردند و دانمارک، سنگاپور و ایالات متحده سه امتیاز اول در دسترس بودن گزینه‌های مدیریت الکترونیکی را به خود اختصاص دادند.

سریع‌ترین سرعت اینترنت موبایل در ایسلند و پس از آن نروژ و کانادا بود.

ایسلند همچنین سرعت بالاتری در اینترنت پهن باند داشت و در رده دوم پس از سنگاپور قرار گرفت و از کره جنوبی پیشی گرفت.

اینترنت موبایل در استرالیا و هند مقرون‌به‌صرفه بود و اینترنت پهن باند در ژاپن و ایتالیا مقرون‌به‌صرفه است.

به‌طورکلی، این تحقیق نشان داد که نفوذ جهانی اینترنت از29 درصد در سال 2010 به فراتر از 50 درصد در سال 2018 رسیده است.

میزان نفوذ رسانه‌های اجتماعی جهانی از 14 درصد در سال 2010 به 35 درصد رسیده است و به‌طور متوسط، افراد روزانه 7 ساعت را به‌صورت آنلاین سپری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا