تکنولوژی

تحلیل فضای استارت‌آپی ایران در سال جاری

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در گزارش «فضای استارت‌آپی ایران» به تحلیل زیست بوم فضای استارتاپی کشور در سال ۹۸ پرداخت.

به گزارش البرز فاوا نیوز، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) با انتشار گزارشی تحلیلی با عنوان « فضای استارت‌آپی ایران»، زیست بوم فضای استارتاپی کشور در سال ۹۸ را مورد بررسی قرار داد.

این گزارش شامل نتایج پژوهشی درباره وضعیت فعلی استارت‌آپ‌ها، چالش‌ها و مسائل مربوط به آن‌ها است که شرایط کنونی کسب‌وکارهای نوپای ایران را ترسیم می‌کند.

داده‌های آماری مختلفی در این گزارش وجود دارد که از طریق پرسشنامه‌ای که استارت‌آپ‌ها به صورت آنلاین به آن پاسخ داده‌اند ، جمع‌آوری شده‌است.

استارت‌آپ‌ها در این پرسشنامه علاوه بر پاسخ ‌به سوالات پایه برای معرفی استارت‌آپ خود، به سوالاتی مانند روش‌های تامین مالی، بازارها، انتظار آن‌ها از دولت و تعامل آن‌ها با شرکت‌های خصوصی بزرگ نیز پاسخ ‌داده‌اند.

در این پژوهش، ۳۴۷ استارت‌آپ شرکت کننده در نمایشگاه الکام‌استارز ۹۸ به ۴۴ سوال این پرسش‌نامه پاسخ داده‌اند و نتایج آن پس از تحلیل در قالب اینفوگرافیک ارائه شده‌است.

با توجه به اهمیت الکام‌استارز به عنوان بزرگترین گردهمایی استارت‌آپ‌ها در ایران، آمار و خروجی این رویداد از اهمیت زیادی برخوردار است و نتایج این پژوهش می‌تواند به واقعیت زیست‌بوم استارت‌آپی ایران بسیار نزدیک باشد.

پرسشنامه این پژوهش و اطلاعات آماری آن نیز به گونه‌ای تنظیم شده که منبع مناسبی برای تحلیل و بررسی اکوسیستم استارت‌آپی ایران باشد و به تمامی فعالان حوزه کمک ‌کند تا از سمت و سوی اکوسیستم استارت‌آپی ایران و نیازهای آن باخبر شوند.

جامعه هدف این گزارش، نهادهای تصمیم‌گیری و سازمان‌های مرتبط با کسب‌وکارهای نوپا، دانشگاه‌های فعال در حوزه کارآفرینی و نوآوری و سایر علاقه‌مندان و ذی‌نفعان زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوپا است.

گزارش تحلیل فضای استارت‌آپی ایران در ایننشانی آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا