تکنولوژی

رویکرد استارت‌آپی، استفاده از توانمندی بخش خصوصی برای حل مشکلات است

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه سلسله نشست‌های نقد و اندیشه با موضوع «کارآفرینی در فضای مجازی جهش‌ها و چالش‌ها»؛ سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز با تأکید بر اینکه هرچقدر فضای کشور به سمت اشتغال‌زایی توسط نخبگان با رویکرد ایجاد کسب‌وکارهای خصوصی و فارغ از تعاملات جدی و تنگاتنگ با دولت پیش برود مثبت‌تر است گفت: اینکه کارآفرینان و نخبگان کمتر به سمت تعامل با دولت بروند به این معنا است که چشم‌انتظار حمایت دولت و ایجاد زمینه‌های مثبت باشند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاون علمی و فناوری ادامه داد: رویکرد استارت‌آپی یک رویکرد مبتنی بر توانمندی بخش خصوصی برای حل مشکلاتی است که بخش خصوصی احساس می‌کند می‌تواند آن را با یک رویکرد جدید رفع کند و ارزش‌آفرینی در حوزه خدمات ایجاد کند. بر این اساس این‌یک فرصت استثنایی برای دولت‌ها است که بسیاری از مشکلات را توسط بخش خصوصی و اقتصاد مردمی حل کنند.

سجادی نیری تصریح کرد: وظیفه دولت در این میان هم رفع موانع و تسهیل گری و تقویت نهادهای زیست‌بوم کارآفرینی و به‌روز کردن قوانین و حمایت‌هایی از جنس شبکه‌سازی است.

وی درباره اینکه استارت‌آپ‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود باید به کدام بخش دولتی مراجعه کنند گفت: معتقدم که اساساً استارت‌آپ‌ها نباید به‌جایی مراجعه کنند. این هوشمندی دولت است که زیرساخت‌هایی را فراهم کند که مراجعات را به حداقل برساند. پذیرفتنی نیست که از یک‌سو به دنبال توسعه فعالیت بخش خصوصی و مدل‌های جدید کسب‌وکار باشیم و از طرف دیگر استارت‌آپ‌ها برای هر کاری ناچار به کسب اجازه از دولت باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا