ارائه ۵۰۰ خدمت دولتی، هوشمند شده است
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نزدیک به ۱۲ درصد ارائه خدمات دولت یعنی حدود ۵۰۰ خدمت، هوشمند شده است و دنبال این هستیم که این خدمات را امسال دو برابر کنیم.
فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا؛ عیسی زارعپور، درباره اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مقابله با فساد در ۱۰۰۰ روز از عمر دولت، اظهار کرد: ما یک ماموریت عمومی داریم و آن اجرای دستور رئیسجمهور است که گلوگاههای فساد را شناسایی و برطرف کرده و با مدیرانی که احتمالا تخلف کردهاند، برخورد کنیم که اجرای این دستور در وزارت ارتباطات دنبال میشود.
وی ادامه داد: یک موضوع را هم در سطح ملی میتوانیم دنبال کنیم و آن حذف گلوگاههای فسادزا به شکل سیستماتیک به وسیله فناوری است که شاه بیت آن دولت هوشمند است. ما به دنبال این هستیم که در کل مواجه حضوری مردم با دستگاههای اداری برای گرفتن خدمت را حذف کنیم که زمینه بوجود آمدن فساد از بین برود و مردم در خانه در هر ساعت از شبانه روز بتوانند خدمات خود را دریافت کنند.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه دستگاهها به پنجره خدمات دولت هوشمند آمدهاند و بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق این پنجره انجام میشود. ما دنبال هوشمندسازی هم هستیم، یعنی اصلا مداخله انسانی در کار نباشد، نه اینکه پس از ثبت درخواست در سامانه از افراد بخواهند مراجعه حضوری داشته باشند . دنبال این هستیم که هم مراجعه حضوری حذف شود و هم گرفتن مدرک از افراد حذف شود، چون امکان بروز فساد و جعل در این مراحل وجود دارد و همه خدمات در هر ساعت از شبانه روز داده شود. این تعریف خدمات هوشمند است.
زارعپور در پایان گفت: نزدیک به ۱۲ درصد ارائه خدمات دولت یعنی حدود ۵۰۰ خدمت، هوشمند شده است و دنبال این هستیم که این خدمات را امسال دو برابر کنیم. در برنامه هفتم توسعه هم آمده است تا پایان این برنامه همه خدمات باید هوشمند شود یعنی این تکلیف را برای خودمان ایجاد کردهایم تا همه زمینههای فساد اداری از بین برود.