نزدیک شدن فاصلهی سامسونگ به اپل در بازار گجتهای پوشیدنی
طی یک سال اخیر سازندگان گوشیهای هوشمند به دلیل کمبود تراشه با مشکلات زیادی روبرو شدهاند و بر اساس گزارش جدید IDC، این مشکلات گریبان صنعت گجتهای پوشیدنی را هم گرفته است.
فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بر اساس این گزارش، اپل همچنان در این بازار حرف اول را میزند و ۲۸.۸ درصد از این بازار گجتهای پوشیدنی را در سهماههی سوم ۲۰۲۱ در اختیار گرفته است. البته باید خاطرنشان کنیم در مدت مشابه سال گذشته سهم بازار این شرکت ۳۲.۸ درصد بوده و این یعنی سهم بازار اپل طی این یک سال با کاهش قابل توجهی روبرو شده است. با این حال، همچنان بیش از نیمی از این بازار در اختیار اپل قرار دارد. در این گزارش آمده اگرچه آمار فروش اپل واچ سری ۷ پایینتر از حد انتظار بوده، ولی هدفونهای ایرپادز و بیتس همچنان طرفداران زیادی دارند.
سامسونگ و شیائومی هر دو بعد از اپل در مقام دوم قرار گرفتهاند. سهم بازار سامسونگ با رشد سالانهی ۱۳.۸ درصدی به ۹.۲ درصد رسیده است. گفته میشود ساعتهای سری گلکسی واچ ۴ با استقبال گستردهی کاربران روبرو شدهاند و در نتیجه سامسونگ توانسته این رشد قابل توجه را عملی کند. از طرف دیگر اگرچه سهم بازار شیائومی مانند سامسونگ ۹.۲ درصد است، اما نسبت به سال گذشته آمار فروش گجتهای پوشیدنی شیائومی ۲۳.۸ درصد کاهش داشته است.
در نهایت باید به هواوی اشاره کنیم که به لطف رشد سالانهی ۳.۷ درصدی بعد از اپل، سامسونگ و شیائومی قرار گرفته است. گفته میشود هدفونهای ساخت این شرکت طی سهماههی سوم ۲۰۲۱ فروش بالایی داشتهاند. در گزارش IDC آمده که بازار ساعتهای هوشمند طی این مدت ۵ درصد کوچکتر شده است.