موبایل

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ پرفروش‌ترین گوشی کره جنوبی

به نظر می‌رسد گوشی تاشوی پرچم‌دار فعلی سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ ۳، حداقل در بازار گوشی‌های هوشمند کره جنوبی هدف اصلی این شرکت را برآورده کرده است. بر اساس تحقیقات جدید انجام شده توسط سایت Counterpoint، گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ ۳ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در کره جنوبی محسوب می‌شود و پس از آن پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ سامسونگ یعنی گلکسی S21 و گوشی میان‌رده‌ی A32 در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ علاوه بر این، سامسونگ اکنون ۸۵ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند کره جنوبی را از آن خود کرده و با بررسی و تحلیل نمودار فروش سه ماهه‌ی آن، می‌توان فهمید که این افزایش فروش از کجا آمده است. ال‌جی از تجارت گوشی‌های هوشمند کناره‌گیری کرد و سامسونگ بلافاصله سهم ۱۱ درصدی ال‌جی از بازار را مال خود کرد. اپل نیز نسبت به سه ماهه‌ی قبل ۵ درصد و نسبت به مدت مشابه‌ی سال قبل با ۱ درصد کاهش در بازار کره جنوبی روبرو شده است.

این کاهش فروش اپل نسبت به سه ماهه‌ی گذشته را می‌توان به عرضه‌ی آیفون ۱۳ در کره جنوبی نسبت داد که تقریباً در همان زمان آغاز شد اما به تدریج از هیاهوی آن در بازار این کشور کاسته شده است. نسل سوم گوشی‌های هوشمند تاشوهای سامسونگ از محبوبیت بالایی در بین طرفداران و کاربران برخوردارند. در ماه اکتبر (مهر ماه) این شرکت بدون آنکه آمار و ارقامی از فروش گوشی‌هایش ارائه دهد، اعلام کرد که تقاضا برای جدیدترین گوشی‌های تاشوی این غول کره‌ای همچنان فراتر از انتظارات مسئولین سامسونگ ظاهر شده است.

حال که صحبت از گوشی‌ تاشوی پرفروش سامسونگ شد، بد نیست کوتاهی به مشخصات فنی آن‌ بیاندازیم. سامسونگ در تولید گوشی‌های هوشمند تاشو سابقه‌ی طولانی مدتی ندارد اما هرچه که هست از سایر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید گوشی تا به این لحظه موفق‌تر و بهتر بوده چرا که بیشترین میزان گوشی تاشو را تولید کرده است. گلکسی زد فلیپ ۳ در نگاه اول تفاوت‌های محسوسی نسبت به قبل دارد اما به صورت کلی اگر بگوییم خیلی شاهد تغییر چشمگیری در آن نیستیم.

در گلکسی زد فلیپ ۳ ما با نمایشگر ۶/۷ اینچی مبتنی بر رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی سروکار داریم. در طراحی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ تلاش کرد کوچک‌ترین جزئیات را هم در نظر بگیرد و اگر ایرادی در آن وجود داشت برطرف کند. بدین ترتیب تیم طراحان حتی برای ایجاد انحنا در بدنه‌ی گوش، بازتاب نور را هم در نظر گرفتند، این یعنی گوشی بارها به صورت آزمایشی طراحی شد تا در نهایت بهترین طراحی ممکن برای سهولت در استفاده و همچنین افزایش کیفیت و ماندگاری برای آن انتخاب شود.

این گوشی هم مانند گلکسی زد فولد ۳ گواهی IPx8 دارد و این یعنی تا عمق ۱.۵ متر و تا ۳۰ دقیقه می‌تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند. اما با یک نگاه می‌توان به خوبی دریافت که بیشترین تغییر از لحاظ ظاهری مربوط به رنگ‌بندی دوگانه‌ای است که در پنل پشتی گوشی شاهد هستیم.

گلکسی زد فلیپ ۳ برخلاف گوشی نسل گذشته‌ی خود از نمایشگری تاشو با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد تا بدین ترتیب اولین گوشی تاشو با این طراحی لقب بگیرد که چنین رفرش‌ریتی دارد. همچنین نمایشگر این محصول اکنون ۲۹ درصد روشن‌تر شده و از پوشش محافظی بهره می‌برد که ۸۰ درصد به نسبت مدل به کار رفته در نسل گذشته مقاومت بیشتری دارد.

در حفره‌ی نمایشگر داخلی این گوشی یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی تعبیه شده و در پنل پشتی هم شاهد دو دوربین هستیم. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۱۲ مگاپکیسلی است و از لرزشگیر اپتیکال و قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel بهره می‌برد. دوربین اولترا واید هم سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد. سخت‌افزاری که برای گلکسی زد فلیپ ۳ در نظر گرفته شده، پردازنده‌ی قدرتمندی به حساب می‌آید.

چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ وظیفه‌ی انجام پردازش‌های این گوشی تاشو را بر عهده دارد و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 هم آن را همراهی می‌کنند. در مجموع اگر بخواییم بگوییم، سخت‌افزار گوشی تاشوی زد فلیپ ۳ نسبت گذشته قدرتمندتر، سریع‌تر و همچنین کم‌مصرف‌تر شده چرا که لیتوگرافی پردازنده‌ی آن از ۷ به ۵ نانومتر کاهش داشته است.

باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی تأمین انرژی گلکسی زد فلیپ ۳ را بر عهده دارد و برای شارژ کردن آن می‌توانید از شارژر ۱۵ واتی استفاده کنید. یک تغییر مثبت و محسوس دیگر در بخش سخت‌افزار، اضافه شدن یک بلندگوی دیگر به مجموعه‌ی صوتی گوشی بود تا بدین ترتیب زد فلیپ ۳ به بلندگوهای استریو مجهز شود. این گوشی با قیمتی در حدود ۹۹۹ دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا