موبایل

ممنوعیت های آمریکا منجر به کاهش بیش از ۸۱٪ در محموله های تلفن هوآوی در طول سال ۲۰۲۱ می شود

اگر تلاش کنید، شما می توانید سال 2020 را به یاد بیاورید که هوآوی به عنوان سومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان انتخاب شده بود؛ با وجود گوشی های Honor آن زمان، این شرکت ۱۸۸٫۵ میلیون گوشی هوشمند را برای سال در سراسر جهان حمل کرد که با این آمار این شرکت پشت اپل (۲۰۷٫۱ میلیون) و سامسونگ (۲۵۵٫۶ میلیون) قرار داشت.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از فون آرنا؛ در سال ۲۰۱۹ هوآوی ۲۴۰٫۶ میلیون گوشی تحویل داده بود که آن را در جایگاه دوم بالاتر از اپل و زیر سامسونگ قرار داد؛ در اواسط آن سال، آمریکا با استناد به امنیت، هوآوی را در فهرست نهادی قرار داد که مانع از دسترسی تولیدکننده به زنجیره تامین ایالات متحده خود بدون اجازه از وزارت بازرگانی می شد.

این کار هوآوی را بدون دسترسی به سرویس های تلفن همراه گوگل نسخه اندروید گذاشت و نمی توانست از برنامه های گوگل مانند جستجو، نقشه ها، پلی استور و غیره استفاده کند. این موضوع اهمیت زیادی در چین اکثر برنامه های گوگل به هر حال ممنوع است پس این موضوع اهمیت چندانی نداشت؛ اما بر تعداد فروش واحد نسخه های جهانی گوشی های هوآوی که به طور معمول برنامه های ورزشی گوگل را انجام می دادند، تأثیر منفی وجود داشت.

سپس برای بدتر کردن اوضاع دقیقاً یک سال بعد، پس از قرار دادن هوآوی در لیست نهاد، آمریکا قوانین صادراتی خود را تغییر داد تا از صادرات تراشه هایی که از فناوری آمریکایی استفاده می کنند، جلوگیری کند. در نتیجه این شرکت نتوانست تحویل تراشه های Kirin 9000 5G خود را دریافت کند و مجبور شد سال گذشته از اسنپ دراگون کوالکام ۸ (البته نسخه ویژه ای بدون پشتیبانی ۵جی) برای قدرت دادن به مدل های P50 و P50 Pro خود استفاده کند.

در نتیجه بر اساس داده های اومدیا، تعداد گوشی های حمل شده توسط هوآوی در سال ۲۰۲۱ با ۸۱٫۶٪ کاهش، به ۳۵ میلیون واحد رسید. سهم بازار هوآوی در سراسر جهان از ۱۵٪ در سال ۲۰۲۰ به تنها ۳٪ در سال ۲۰۲۱ کاهش یافت. همین داده ها حاکی از آن است که Honor، ۳۹٫۸ میلیون واحد را به عنوان یک شرکت مستقل حمل کرده که آن را در جایگاه هشتم قرار داده است.

ترجمه:مهتا حیدری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا