فناوری اطلاعات

۴ راه مدیریت بهتر ایمیل و پیام‌ها

ایمیل و پیام‌های شما با چه روش‌هایی بهتر مدیریت می‌شوند؟

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از صدا و سیما، بسیاری از اوقات، همه ما با پیام‌ها و ایمیل‌های خود بمباران می‌شویم، اما همه آن‌ها را می‌توان به راحتی مدیریت کرد. برای شما اتفاق افتاده است که صندوق ورودی پیام‌های شما در طول روز مملو از ایمیل باشد، اما ندانید که با این میزان ایمیل چه کار کنید؟ همه ما می‌دانیم وقتی که سرمان شلوغ است و در طول روز، کار‌های زیادی برای انجام دادن داریم، پاسخ دادن روزانه به ۲۰ یا ۳۰ پیام بسیار دشوار است.

بنابر این، نکات مربوط به مدیریت زمان را دنبال کنید تا بتوانید صندوق ورودی پیام‌های خود را خالی نگه دارید و با کنترل ایمیل ها، با این پیام‌ها که زمان زیادی از شما را می‌گیرند، خداحافظی کنید.

برخی از افراد، برده ایمیل خود هستند و زنگوله‌ای دارند که با هر بار ارسال پیام جدید، خاموش می‌شود. یعنی هر کاری که انجام می‌دهند، بلافاصله به صندوق ورودی خود مراجعه می‌کنند تا آن را بررسی کنند. این افراد “کار‌ها را عوض می‌کنند” و سپس به کار‌های قبلی که انجام می‌دادند، برمی‌گردند و بلافاصله، حرکت، وضوح و خروجی مهم‌ترین وظایف خود را از دست می‌دهند.
سعی کنید، یک زمان را برای پاسخگویی به همه ایمیل‌های خود تعیین کنید که با این کار، می‌توانید هر یک از آن‌ها را در زمانی مشخص پاسخ دهید که بسیار مفید است.
همه پیام‌های خود را در یک زمان مشخص پاسخ دهید
هنگام پاسخ به پیام‌هایتان، همه آن‌ها را با هم بررسی کنید. به محض ورود، به آن‌ها پاسخ ندهید و همه کار‌های مشابه خود را همزمان انجام دهید؛ نه این که برخی را الآن انجام دهید و برخی را به بعد موکول کنید.
دسته‌بندی وظایف خود به معنای انجام همزمان کار‌های مشابه است. به این معنی که در هر کاری، یک “منحنی یادگیری” وجود دارد. هنگامی که یک سری وظایف مشابه را پشت سر هم انجام می‌دهید، منحنی یادگیری به شما امکان می‌دهد تا زمان انجام پنجمین کار مشابه، زمان لازم برای انجام هر کار را تا ۸۰ درصد کاهش دهید.
پاسخ‌های کوتاه
شما باید تصمیم بگیرید که اجازه ندهید صندوق ورودی پیام‌های شما زندگیتان را کنترل کند؛ در عوض، به خودتان نظم دهید تا از ایمیل خود به عنوان ابزاری برای تجارت استفاده کرده و پاسخ‌های خود را سریع و دقیق بررسی کنید. پاسخ‌های سریع شما، باعث می‌شوند که زمان بیشتری برای رد کردن ایمیل‌های بیشتر داشته باشید و همچنین، خواندن همه مکاتبات را برای شما آسان می‌کنند.
برچسب و فیلتر ایجاد کنید
اگر چند آدرس ایمیل را همزمان مدیریت می‌کنید، برای هر حساب، فیلتر و برچسب ایجاد کنید. به این ترتیب، شما خواهید فهمید که کدام ایمیل‌ها شخصی و کدام یک مربوط به کارتان است. شما می‌توانید پیام‌های شخصی را بدون نیاز به خواندن آن‌ها، برای بعد ذخیره کنید و این کار وظایف مهم‌تر شما را بر عهده خواهد داشت.
پیام‌های خود را دو بار در روز بررسی کنید
ایمیل خود را فقط دو بار در روز یا کمتر مدیریت کنید یا حتی بهتر است که آخر هفته، نوتیفیکیشن ایمیل یا پیام خود را خاموش کنید و زمان بیشتری را با خانواده و دوستان و فعالیت‌های شخصی خود بگذرانید.
صبح، پس از این که چند ساعت در محل کار بودید، یک بار آن را بررسی کنید و به ایمیل‌های جدیدی که دارید، پاسخ دهید. این کار باعث می‌شود که شما زمان بیشتری برای مهم‌ترین کار‌هایی که باید در طول روز انجام دهید، داشته باشید.
یک بار دیگر، اواخر بعدازظهر و بعد از ناهار، ایمیل خود را بررسی کنید. پس از آن، صندوق ورودی خود را تا فردا رها کنید و روی همه کار‌های دیگری که باید انجام دهید، تمرکز کنید.
برخی از موفق‌ترین افرادی که می‌شناسم، برای ایمیل خود پاسخ خودکار و ثابتی را در نظر گرفته‌اند که در این پاسخ نوشته شده است: «من فقط به دلیل مشغله زیاد روزانه دو بار به ایمیل خود پاسخ می‌دهم. اگر پیامی برای من ارسال کرده‌اید، هرچه زودتر به شما پاسخ خواهم داد. اگر این موارد اضطراری است، با این شماره تماس بگیرید یا با این شخص صحبت کنید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا