تکنولوژی

یک باگ در چت جی پی تی (Chat GPT) اطلاعات حساس را فاش کرد

OpenAI مجبور شد ربات محبوب چت جی پی تی (Chat GPT) خود را برای تعمیر و نگهداری اضطراری پس از گزارش یک کاربر از یک اشکال در سیستم آفلاین کرد.
فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ کاربران با ارسال تصاویری از نوارهای جانبی چت جی پی تی (Chat GPT) خود نشان دادند که قادر هستند چت کاربران دیگر را ببینند. ربات نزدیک به ۱۰ ساعت آفلاین بود تا OpenAI بتواند این موضوع را بررسی کند.

 

یافته های اولیه اوپن ای از این حادثه که روز جمعه اعلام شد، موضوع امنیتی عمیق تری را آشکار کرد. اشکال تاریخچه چت ممکن است به طور بالقوه داده های شخصی از 1.2 درصد از مشترکان چت جی پی تی (Chat GPT) پلاس را نشان داد. داده های آسیب دیده شامل نام و نام خانوادگی کاربر، آدرس ایمیل، آدرس پرداخت، و چهار رقم آخر یک شماره کارت اعتباری و همچنین تاریخ انقضای کارت اعتباری بود. با این حال، شماره کارت اعتباری کامل در هیچ زمانی در معرض دید قرار ن گرفت.

 

این شرکت کتابخانه معیوب را کتابخانه منبع باز مشتری ردیس به نام ردیس پی شناسایی کرد که از آن زمان وصله شده است. OpenAI گام های اضافی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی دوباره برداشته است، از جمله اضافه کردن چک های زائد به تماس های کتابخانه ای، بررسی برنامه ای سیاهههای مربوط به آنها برای اطمینان از اینکه تمام پیام ها تنها در دسترس کاربر صحیح هستند، و بهبود ورود به سیستم برای شناسایی زمانی که چنین حوادثی اتفاق می افتد و تایید می کنند که آنها متوقف شده اند. OpenAI همچنین با کاربران آسیب دیده تماس گرفته تا آنها را به این موضوع هشدار دهد.

 

این حادثه کاملاً شبیه حوادث قبلی در گوگل و سی نت است که در آن به ترتیب اشتباهات عمومی کردند و به ترتیب از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن های توضیح دهنده مالی استفاده کردند. هنوز دیده می شود که آیا اوپن ای به عنوان رقبای خود دچار آثار مشابهی خواهد شد یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا