تکنولوژی

یوبی‌سافت می‌خواهد بازی‌هایی بر پایه‌ی بلاک‌چین و NFT توسعه دهد

به‌تازگی شرکت فرانسوی یوبی‌سافت اعلام کرده است که قصد دارد بازی‌هایی بر پایه‌ی بلاک‌چین و رمز غیرقابل‌معاوضه (یا همان NFT) توسعه دهد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ طبق گزارشی که International Business Times منتشر کرده، این شرکت قصد دارد تا فناوری بلاک‌چین را در بازی‌های خود ادغام کند. همچنین آن‌ها می‌خواهند از تکنیک‌های بازی برای کسب درآمد استفاده کنند که به بازیکنان اجازه می‌دهد از بازی کردن آثار یوبی‌سافت محتوایی را کسب کنند.

یوبی‌سافت سال‌هاست که به دنبال ورود به ساخت بازی‌هایی بر پایه‌ی بلاک‌چین است.

ایو گیلموت، مدیرعامل یوبی‌سافت، در جریان گزارش مالی اخیر یوبی‌سافت بیان کرده است: «همان‌طور که می‌بینید، این صنعت به‌طور منظم با وقوع اتفاقات انقلابی جدید زیادی در حال تغییر است. ما بلاک‌چین را به‌عنوان یکی از این انقلاب‌ها در نظر گرفته‌ایم. این بیشتر نشان‌دهنده‌ی بازی کردن در ازای به دست آوردن چیزی است و به بازیکنان اجازه می‌دهد که با بازی کردن محتوایی را به دست آورده و آن را صاحب شوند و ما فکر می‌کنیم که این قرار است صنعت را به‌شدت گسترش دهد. بنابراین، ما با بسیاری از شرکت‌های کوچکی که روی بلاک‌چین کار می‌کنند، همکاری کرده‌ایم و شروع کرده‌ایم که دانش خوبی را از این موضوع و اینکه چگونه می‌توانیم با آن روی صنعت تأثیر بگذاریم. کسب کنیم. ما می‌خواهیم یکی از بازیکنان کلیدی در این زمینه باشیم.»

بر اساس این گزارش، یوبی‌سافت سال‌هاست که به دنبال ورود به ساخت بازی‌هایی بر پایه‌ی بلاک‌چین است. به‌صورت دقیق‌تر، آزمایشگاه نوآوری‌های استراتژی آن‌ها از سال ۲۰۱۸ در حال تحقیق روی این موضوع است.

از طرف دیگر، سایت The Verge گزارشی را منتشر کرده که بیان می‌کند که به خاطر میلیون‌ها دی‌اکسید کربنی که توسط استخراج رمزارزها و استفاده از آن‌ها تولید می‌شود، بلاک‌چین و NFT تا حدی در آسیب‌های وارد شده به محیط زیست و کل سیاره‌ی زمین نقش دارند.

همین چند روز پیش مشخص شد که استیم‌ انتشار هر نوع بازی مرتبط با بلاک‌چین یا NFT را ممنوع کرده است. البته، از طرف مقابل فروشگاه‌های دیجیتالی معروف دیگری مثل اپیک گیمز استور اعلام کرده‌اند که مشکلی ندارند که دیگر توسعه‌دهندگان از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده کنند. البته، خود اپیک گیمز هم علاقه ندارد در این زمینه فعالیت کند و تیم سویینی، مدیر اپیک گیمز، در گذشته بیان کرده بود که از آنجایی که NFT در حال حاضر با ترکیبی از کلاهبرداری‌ها، مبانی فناوری غیرمتمرکز جالب و کلاهبرداری‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، نمی‌خواهد در این زمینه فعالیت کند.

اکنون، یوبی‌سافت به‌عنوان یکی از ناشرهای بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی علاقه‌ی جدی خود را به این حوزه اعلام کرده است و اذعان کرده که آینده‌ی خوبی را در آن می‌بیند. در حال حاضر نمی‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم و فقط باید صبر داشته باشیم و ببینیم که عاقبت بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین و NFT در این صنعت چگونه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا