موبایل

بعد از اپل و سامسونگ،گوگل برنامه‌ی تعمیر در خانه خود را معرفی کرد

در سال ۲۰۲۱، اپل از برنامه‌ی تعمیر در خانه گوشی‌های آیفون خود خبر داد. اگرچه این برنامه‌ی تعمیر نام یا زمان خاصی برای شروع ندارد، اما همه‌ی کاربران می‌توانند از طریقش ابزارهای لازم برای تعمیر گوشی‌های هوشمند خود را خریداری کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ در ماه مارس ۲۰۲۲ هم سامسونگ برنامه‌ی تعمیر مشابهی را با همکاری شرکت iFixit معرفی کرد. در همین راستا، گوگل هم به تازگی از برنامه‌ی تعمیر در خانه‌ گوشی‌های هوشمند پیکسل خود رونمایی کرده است.

همانند سامسونگ و اپل، برنامه‌ی تعمیر گوگل نام یا تاریخ شروع خاصی ندارد. اما این موتور جست‌وجوی قدرتمند همانند سامسونگ با شرکت iFixit در این مقوله همکاری خواهد کرد. به نظر می‌رسد که گوگل هم از سیستم تعمیر مشابه‌ی دو شرکت اپل و سامسونگ برای تعمیر گوشی‌های پیکسل خود بهره می‌برد.

بدین ترتیب کاربران این گوشی‌های هوشمند می‌توانند با خرید قطعات و ابزار لازم برای تعمیر قسمت‌های مختلف گوشی نظیر نمایشگر، باتری و دوربین و همچنین پیروی از دستورالعمل‌های اختصاصی شرکت iFixit برای تعمیر گوشی هوشمند اندرویدی خود اقدام نمایند.

باید خاطر نشان کنیم که قطعات و ابزارهای لازم برای تعمیر کلیه‌ی گوشی های این شرکت از پیکسل ۲ به بعد در فروشگاه‌های این شرکت در دسترس خواهد بود. برنامه‌ی تعمیر در خانه‌ی گوشی‌های گوگل در کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و همچنین برخی کشورهای اروپایی که گوشی‌های پیکسل در آن به فروش می‌رسد در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

سامسونگ هم اعلام کرده که از تابستان امسال برنامه‌ی تعمیر در خانه‌ی گوشی‌های گلکسی را شروع می‌کند و‌ کاربران با استفاده از راهنمایی‌های گام به گام شرکت iFixit امکان دسترسی به ابزارهای تعمیر و قطعات رسمی را خواهند داشت. این لوازم و قطعات شامل شیشه پنل پشتی، پوت‌های شارژ و تجهیزات نمایشگر خواهد بود. باید خاطر نشان کنیم این برنامه در ابتدا برای کاربران گوشی‌های سری گلکسی S20 و S21 (به‌جز گلکسی ۲۲ اولترا) و تبلت گلکسی تب S7 پلاس اجرا خواهد شد.

برنامه‌ی تعمیر در خانه گوگل همانند برنامه‌های تعمیر در خانه‌ی دیگر غول‌های فناوری طرفداران جنبش حق تعمیر را راضی نگه‌ خواهد داشت. این جنبش به کاربران اجازه و امکان تعمیر محصولاتی را که خریداری کرده‌اند می‌دهد. تا پیش از ارائه‌ی و شکل‌گیری چنین جنبشی، کاربران تنها می‌توانستند از سرویس‌های ارائه شده‌ی شرکت‌های فناوری استفاده نمایند. در همین راستا باید خاطر نشان کنیم که شرکت iFixit هم یکی از حامیان این جنبش به شمار می‌آید.

پیش‌تر هم خبری منتشر شد که مایکروسافت با همکاری شرکت iFixit ابزارهای تعمیر محصولات سرفیس را خواهد ساخت. شرکت iFixit سالیان سال است که به‌عنوان یکی از اعضای مهم جامعه تعمیر گوشی‌های هوشمند تلقی می‌شود و می‌داند که قابلیت تعمیرپذیری چقدر برای دیوایس‌های هوشمند اهمیت دارد. باید دید در نهایت این برنامه‌های تعمیر در خانه‌ی غول‌های فناوری به کجا خواهید رسید و آیا شرکت‌های دیگر فناوری نظیر شیائومی به لیست شرکت‌های دارای برنامه‌‌ی تعمیر در خانه محصولات هوشمند اضافه می‌شوند یا نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا