فناوری اطلاعات

عدم ذخیره عکس‌های یک بار مصرف در واتساپ

واتساپ تغییراتی در نسخه جدید خود ایجاد کرده تا ذخیره عکس‌ها توسط کاربران در حالت ارسال پیام یک بار مصرف ممکن نشود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، واتساپ ممکن است پرکاربردترین پلتفرم پیام رسان جهان باشد، اما همچنان برخی مشکلات عجیب و ابتدایی دارد که کاربران را آزار می‌دهد. با وجود افزوده شدن ویژگی‌های جدید به واتس‌اپ در ماه‌های اخیر، برخی از این مشکلات هنوز برطرف نشده‌اند.

در برخی موارد، ویژگی‌های جدید اضافه شده منجر به مشکلاتی تازه شده که حتی قبل از آن وجود نداشت. به عنوان مثال، ویژگی پیام‌های ناپدید شونده واتس‌اپ که چند ماه پیش در دسترس قرار گرفت خود به یک معضل مبدل شده است. یکی از مشکلات مهم مردم در مورد پیام‌های ناپدید شونده این بود که تصاویر ارسال و دریافت شده توسط کاربران همچنان به صورت خودکار در گالری‌های گوشی‌هایشان ذخیره می‌شد.

واتساپ گزینه‌ای را برای برداشتن تیک دانلود خودکار فایل‌های چندرسانه‌ای در نظر گرفته، اما برخی از کاربران ممکن است به اندازه کافی با این قابلیت‌ها آشنا نباشند تا آنها را شناسایی و تصور کنند فایل‌های ارسال شده بدین شیوه به‌طور خودکار ذخیره نمی‌شوند. واتس‌اپ برای حل این مشکل در به‌روزرسانی آینده قصد دارد این مشکل را برطرف کند.

نسخه جدید واتساپ – که در حال حاضر برای برخی از کاربران عرضه شده – دیگر فایل‌های چندرسانه‌ای ارسالی و دریافتی یک بار مصرف را ذخیره نمی‌کند. این به‌روزرسانی با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران انجام می‌شود. با توجه به اینکه دلیل اصلی انتخاب این گزینه توسط کاربران واتس‌اپ این است که پیام‌ها (و فایل‌های چندرسانه‌ای) ارسال شده را خصوصی نگه دارند، ذخیره خودکار فایل‌های رسانه‌ای مذکور بر روی حافظه تلفن به نوعی نقض غرض است به نظر می‌رسد واتس‌اپ بالاخره به این موضوع پی برده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا